صعود و شبمانی در قله بدر

مورخه ۲۶ خرداد ماه ۷ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قله بدر صعود نمودند
در این برنامه ۲ مهمان حضور داشتند.


آقایان: جلال حنیفی، شهرام نعمتی، امیر مرادی، حسین عربیان ، علی مفاخری، چنگیز اردلان(سرپرست برنامه) علی الیاسی( مسئول فنی)

آقایان: محمد رضا اردلان و امیر علی مخدومی (مهمان)

گزارش برنامه…


در ۱۳ کیلومتری جنوب شهر قروه منطقه کوهستانی بدر واقع شده است که مرز مشترک استان کردستان و کرمانشاه می باشد. بلتدترین قله این منطقه بنام بدر با ارتفاع ۳۲۹۸ متر بوده که در استان کرمانشاه قرار گرفته است و با فاصله پیمایش ۱۵ دقیقه ای  و عبور از یک گردنه دومین ارتفاع این منطقه قله وزیر با ارتفاع ۳۲۷۰ متر واقع شده که در حوزه جغرافیایی کردستان قرار گرفته و مرتفع‌ترین نقطه استان می باشد . برای رسیدن به قلل بدر، وزیر سه مسیر وجود دارد ،  مسیر روستای ورمقان ( واقع در استان کرمانشاه ) و مسیر روستای پیر سلیمان ( دارای پناهگاه ) و صعود از طرف روستای نعمت آباد و قله پریشان می باشد .


جهت شرکت در برنامه بدر ( ۱/۵ روزه ) ۷ نفر از اعضا باشگاه بهمراه ۲ مهمان اعلام آمادگی نمودند که با توجه به وضعیت کاری همنوردان و هماهنگی بعمل آمده با سرپرست و مسئول فنی،  اعضای تیم در قالب سه گروه با خودروهای شخصی  در ساعت های ۱۸ ، ۱۹ و ۲۳ از قروه به سمت روستای پیر سلیمان حرکت نموده و پس از پارک خودرو در آخرین محل مناسب ( محلی سنگی در حاشیه راه  موسوم به زرقام ) خود را به پناهگاه رساندند( متوسط زمان رسیدن تا پناهگاه ۴۵ دقیقه)   راس ساعت ۲۴ پس از ملحق شدن کل اعضای تیم و هماهنگی لازم برای صعود فردا  ، در داخل پناهگاه اعضای تیم خود را بخواب سپردند . البته ناگفته نماند حضور تعدادی زیادی کوهنورد در داخل و بیرون پناهگاه شرایط خاصی را رقم زده بود.


پس از بیدار شدن اعضا تیم ساعت  ۵/۳۰ دقیقه از مسیر پاکوب حرکت به سمت قله آغاز شد. تیم در هوای نسبتا خنک و عالی ساعت ۸ به قله وزیر رسید که تعداد ۵ نفر از اعضا باشگاه شب را در قله سپری کرده بودند و جای چادرها را مرمت می کردند.
پس از چند دقیقه توقف و احوال پرسی و گفتگوی کوتاه با تعدادی از همنوردان ، به مسیر ادامه داده و ساعت ۸:۱۵  به قله بدر رسید، که  پس از چند لحظه ای  توقف و گرفتن عکس، در مسیر بازگشت در حد فاصل بدر و وزیر همنوردان صبحانه را صرف نمودند.


ساعت ۹ به سمت پناهگاه حرکت نموده ، و ساعت ۱۱ به محل پارک خودروها رسید و در کمال سلامت و آرامش برنامه به پایان رسید.
گزارش از چنگیز اردلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *