صعود به قله پریشان یادوارە زندەیاد محمد اوراز

مورخه ۲۴ شهریور ماه ۴ تن از اعضای باشگاه قاجر در یک فوق برنامه بمناسبت یادواره زنده یاد محمد اوراز به قله پریشان صعود کردند.
در این برنامه یک مهمان حضور داشتند.
آقایان شرکت کننده در برنامه: مهدی معظمی، مهدی مهدی عراقی، علی مفاخری، محمد ظاهری ( سرپرست)
گزارش برنامه در ادامه مطلب…

روز پنج شنبه ساعت ۲۰ دو نفر (محمد ظاهری و علی مفاخری) از قروه به سمت روستای نعمت آباد حرکت کردیم.

بعد از عبور از روستاهای میهم سفلی، میهم علیا و ولی آباد ساعت ۲۰:۴۵ به آخرین روستا(نعمت آباد) رسیدیم و با خودرو به سمت آخر مسیر رودخانه حرکت کردیم.

پس از پیاده شدن از خودرو و جمع کردن وسایل به سمت پناهگاه حرکت کردیم.
در تاریکی شب سکوتی مطلق حکم فرما بود، زیبایی کهکشان و ستارگان بی نظیر بود.
پس از حدود ۲۰ دقیقه به چشمه کنار پناهگاه رسیدیم و تاسف از خشکسالی که امسال بر منطقه حاکم بود متاسفانه آب چشمه به صورت قطره ای میچکید.

به پناهگاه رفتیم و پس از صرف شام، وسایل صعود فردا را در یک کوله پشتی آماده کردیم و به استراحت پرداختیم.

ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح سه نفر (مهدی مهدی عراقی ، مهدی معظمی) به همراه یک نفر مهمان آقای حمید ایپگی با هماهنگی قبلی به ما ملحق شدند.

پس از جمع کردن وسایل ساعت ۷ با سرقدمی محمد ظاهری با ریتم آرام و یکنواخت بە سمت قله حرکت کردیم.

پس از یک ساعت به دوراهی آلپی رسیدیم و پس از استراحت چند دقیقه ای با چرخش به سمت شرق(چپ) مسیر آلپی به مسیر خود ادامه دادیم.

ساعت ۸:۱۵ دقیقه به ابتدای مسیر زنده یاد شیوا بیابانی رسیدیم کە سال قبل توسط همنوردان باشگاه قاجر(شهرام نعمتی، محمد ظاهری، کورش دره‌ورزمی) به یاد همنورد دهگلانی‌مان خانم شیوا بیابانی گشایش شده بود.

پس از صعود مسیری جذاب و بسیار چالشی و با راهنمایی محمد ظاهری ساعت ۸:۵۵ دقیقه به قله رسیدیم.

پس از گرفتن چند عکس یادگاری به پایین از قله پریشان رفته و در یک جای مناسب جهت صرف صبحانه استراحت کردیم.

ساعت ۹:۵۰ پس از صرف صبحانه به سمت پناهگاه حرکت کردیم.
در مسیر دو نفر از کوهنوردان اهل شهر سنندج را دیدیم و پس از صحبت کوتاه و عرض خداقوت به راه خود ادامه دادیم.
ساعت ۱۱ به پناهگاه رسیدیم و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کردیم.

ساعت ۱۱:۴۵ به خودرو رسیدیم و به سمت قروه حرکت کردیم

برنامه ساعت ۱۳:۴۰ در قروه به پایان رسید.