گلگشت و صعود به قلل کره میانه و هیلانه دال

مورخه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۰ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول گلگشتی به منطقه «کره میانه» سروآباد (مریوان) داشتند.

در این برنامه دو تن از اعضا به قلل «کره میانه» و «هیلانه دال» صعود نمودند.

گزارش تصویری برنامه در ادامه مطلب…

قله هیلانه دال

قله کره میانه

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان: طیب صالحی، فرهاد طاهری، شهرام نعمتی، امیر مرادی (سرپرست)

بانوان:  صدیقه نوربخش، شریفه دولتی، زهرا قاسمی، مژگان یعقوبی، عفت مرادی، شعله اکبری

گزارش برنامه…

حرکت بسمت مریوان

روز پنجشنبه ۱۰ تن از اعضاء راس ساعت ۱۵:۲۰ از قروه بسمت جاده مریوان حرکت کردیم.

پس از عبور از سنندج وارد جاده مریوان شدیم.

حرکت بسمت روستای گردشگری میانه

بعد از حدود ۷۰ کیلومتر تابلو روستای گردشگری میانه و سد آزاد در سمت راست مشاهده شد.

وارد جاده فرعی شده، پس از عبور از چند روستا و دیواره سد آزاد، زیبائی های منطقه و دورنمای قلل کره میانه و هیلانه دال خود نمائی می کرد؛ البته با توجه به عدم بارش برف و باران منطقه نسبت به سنوات گذشته سرسبزی کمتری داشت.

ساعت ۱۹ به روستای میانه رسیدیم.

با یکی از اهالی خونگرم که در کنار خانه خود نشسته بود صحبت کردیم و  از او مسیر را جویا شدیم.

از مسیر ماشین رو باغات عبور کرده و تا نزدیکی کانی ریزه خودرو ها را بردیم.

سپس کوله ها را برداشته از مسیر جاده ماشین‌های کمک‌دار بطرف چشمه حرکت کردیم.

پس از حدودنیم ساعت به چشمه رسیده که تعدادی از اهالی با صفای سروآباد مریوان نیز آنجا بودند.

چادرها را برپا کردیم.

دو نفر از اعضاء که بعلت خرابی خودرو در ابتدای گردنه صلوات آباد به قروه برگشته بودن با خودرو دیگری در ابتدای تاریکی شب ساعت حدود ۲۱ به ما ملحق شدند.

کوهنوردان مریوانی از چوب‌های خشکی که همراه داشتند، لطف کرده به ما هم دادند. با آن چوب ها آتش مناسبی برافروخته و در کنار آن جمع شده، مشغول گرم کردن غذا شدیم.

پس از صرف شام و چای و مروری بر خاطرات ساعت ۲۴ خوابیدیم.

حرکت بسمت قلل کره میانه و هیلانه دال

دو نفر ازاعضا (شهرام نعمتی و طیب صالحی) ساعت ۵:۳۰ از خواب بیدار شده و آماده صعود قلل کره میانه و هیلانه دال شدند.

بقیه اعضا هم مشغول قدم زدن در طبیعت سرسبز و زیبای آنجا شدند.

صعود قله

هر دو قله در عرض یک ساعت صعود شد.

حرکت بسمت محل کمپ

ساعت ۸ با سایر اعضا صبحانه را صرف کردیم.

مناظر بقدری زیبا بود که همه هنر عکاسی خود را به نمایش گذاشته بودند.

ساعت ۱۰ شروع به جمع آوری چادر و کوله ها کرده، سپس به طرف خودروها حرکت کردیم.

حرکت بسمت سنندج

در مسیر بازگشت از سد آزاد هم بازدیدی داشتیم.

عدم بارش باعث شده بود آب سد حدود ۱۰ تا ۱۲ متر پائین بیاید؛ تا نزدیکی روستای ژونچ رفتیم اما جائی برای نشستن و صرف نهار پیدا نکردیم. بطرف جاده سنندج حرکت کرده و در مسیر بطرف روستای شویشه رفته و در پارک زیبای آن نهار را صرف کردیم.

حرکت بسمت قروه

بعد از صرف نهار بطرف قروه حرکت کرده و ساعت ۱۷ در صحت و سلامت به قروه رسیدیم.

گزارش از شهرام نعمتی

معرفی مختصر قله کره میانه

قله کره میانه با ارتفاع ۲۹۵۵ متری از سطح دریا می باشد شودو یکی از قلل مرتفع استان کردستان است .

قله ای است که توسط یک خط الراس به قله ی سه کوچکان در بخش کوماسی مریوان متصل می شود بطوریکه این خط الراس دارای قله های کره میانه ، پیازه ، قه له برد ، چالاو ، سه کوچکان می باشد . کره میانه در محدوده شهرستان سروآباد می باشد بطوریکه از جبهه ی شمالی به روستای نیزل ( روستای منطقه ی کوماسی مریوان ) از جبهه ی جنوبی به روستاهای نسل و گوشخانی ، از جبهه ی شمال شرقی به روستاهای نگل و میانه ، و از جبهه ی جنوب غربی به شهرستان سروآباد ختم میشود.