صعود به قله قاجر

مورخه ۱۰ آبان ماه ۲۴ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قله ۳۰۰۰ متری قاجر در جنوب قروه صعود نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب…

قله قاجر

دورنمای قله قاجر

پناهگاه بدر همراه حامیان محیط زیست و هیئت دوچرخه سواری

گزارش برنامه…..

روز پنج شنبه ۱۰ تن از اعضا ساعت ۱۵ با دو ماشین سواری از قروه راهی پناهگاه بدر شدیم.

پس از عبور از روستاهای سرتیپ آباد- امین آباد در آخرین روستا (پیر سلیمان) پیاده شده و  براه افتادیم. درختان پاییزی جلوه خاصی به مسیر داده بودند.

هوا نسبتا خوب و باد ملایم پاییزی می وزید.

در نیمه های راه محمد سنگین آبادی یکی از اعضای باشگاه با ماشین جیپ آمده و کوله ها را تا شیب زیر پناهگاه برد.

ساعت حدود ۱۶:۳۰ به پناهگاه رسیدیم.

داخل پناهگاه پر از زباله بود. ابتدا آقایان: طیب صالحی و ادیب خالدیان کل پناهگاه را پاکسازی کردند.

بعد از غروب آفتاب هوا بشدت سرد شد.

ساعت حدود ۲۱ یکی دیگر از همنوردان(ممهدی عباسی) به جمع ما پیوست.

ساعتی را به گفتگو و بیان خاطرات گذرانده سپس خوابیدیم.

صبح ساعت ۷ ابتدا ۳ تن از همنوردان آقایان: میمنت آبادی- اصغر رضایی و جلالی پیش ما آمده مشغول صرف صبحانه بودیم که ۱۰ تن از دیگر اعضا که صبح ساعت ۶ از قروه حرکت کرده بودند، به جمع ما پیوستند.

همنوردانی که صبح جمعه جهت صعود قله آمدند

پس از صرف صبحانه آماده حرکت بسمت قله شدیم در همین حین تعدادی از اعضای هیئت دوچرخه سواری و حامیان محیط زیست جهت کاشت درخت به پناهگاه آمدند.

پناهگاه بدر

تیم ما که ۲۴ تن بود در صفی منظم از شیب کنار پناهگاه راهی قله شدیم.

حرکت بسمت قله

هوا بسیار مساعد و خبری از باد نبود پس از رسیدن روی یال به سمت راست رفتیم طرف چپ، قله بدر واقع شده و سمت راست قلل قاجر و سامان.

یال منتهی به قله قاجر

مسیر زیر قله صخره ای  می باشد و قسمتی را باید دست بسنگ رفت.

مسیر زیر قله

اکثر همنوردان برای اولین بار این قله زیبا را صعود می نمودند بهمین جهت بسیار با انرژی و خوشحالی گام بر میداشتند.پس از ساعتی به قله رسیدیم.

اعضا در قله

بانوان تیم در قله

در قله بودیم که ۵ تن از کوهنوردان آزاد نیز قله آمدند.

پس از صرف تنقلات و گرفتن عکس یادگاری، راهی پناهگاه شدیم. وقتی رسیدیم تعداد زیادی آنجا بودند.

پس از جمع آوری کوله ها بسمت پایین حرکت کردیم.

ساعت۱۲ به آخرین روستا و محل پارک ماشین ها رسیده راهی قروه شدیم.

آقایان شرکت کننده در برنامه: طیب صالحی-محمد میرانی- کامبیز اقدامیان- ادیب خالدیان- حسین عربیان- محمد میمنت آبادی- اصغر رضایی- محمد رضاجلالی- مهدی عباسی- اکبر مخدومی- پرویز اکبری- مهدی لقایی-کمالی اکبری- مشتاق لقایی-

بانوان شرکت کننده در برنامه: فاطمه قربانی- الهه زارعی- فاطمه میرانی-روژان پورحسین- شریفه دولتی- مهشید الماسی-نرگس سلیمانی- زهرافعلی- لیلاصالحی-صدیقه نوربخش(سرپرست)