صعود به ارتفاعات سنبران در اشترانکوه

مورخه ۱۷ آبان ۵ تن از اعضای باشگاه قاجر و دو تن از کوهنوردان دهگلان طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به ارتفاعات سنبران در اشترانکوه لرستان صعود نمودند.

گزارش برنامه قله سنبران.
طبق برنامه ریزی شش ماهه دوم قرار شد ۱۶ و ۱۷ ابان برنامه صعود به قله سنبران رو داشته باشیم .چهار شنبه طبق برنامه ریزی قبلی ساعت ۷ صبح از قروه به سمت درود حرکت کردیم در بین مسیر از شهرهای همدان ملایر بروجرد و درود گذر کردیم بعد از درود به سمت روستای طیان به گویش محلی طیون حرکت کردیم در نهایت ساعت ۱۱:۳۰ به روستای طیون رسیدیم و ماشین ها رو جلوی در اقای جوانمردی گذاشتم و مشغول جمع شدن شدیم و مقداری  غذا هم خوردیم.
 ساعت ۱۲ به سمت قله حرکت کردیم اول استارت بعداز روستا از کنار ارامستان(قبرستان) شروع میشد پاکوب مسیر مشخص بود از مسیر پاکوب به حرکت خودمون ادامه دادیم نم نم بارون هم می بارید نزدیک یک ساعتی پناهگاه سنگی نمونه های برف روی زمین مشخص شد و در نهایت ساعت ۱۵ به پناهگاه سنگی رسیدیم بچه ها داخل پناهگاه رفتن و من با اقا شهرام کولمون رو پیش دوستامون گذاشتیم و رفتیم منطقه رو بررسی کنیم حدود نیم ساعتی به سمت جانپناه حرکت کردیم حجم برف غیر قابل پیش بینی بود و در بعضی جاها به یک متر هم میرسید تصمیم گرفتیم به پناهگاه برگردیم و شب رو پناهگاه بمونیم چون حجم برف زیاد بود و کوله ها سنگین و احتمال داشت به تاریکی برخورد کنیم و جانپناه رو پیدا نکنیم. خلاصه به پناهگاه برگشتیم و استراحت کردیم تا فردا صبح ساعت ۶ به مسیر خودمون ادامه بدیم .
ناگفته نماند سقف پناهگاه اصلا مناسب نبود چون سقف اهنی داشت و عرق زیادمی کرد قطره های عرق کثیف از سقف چکه میکرد .
 ساعت ۵ صبح روز پنجشنبه از خواب بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه و جمع شدن ساعت ۶ به سمت جانپناه چالکبود حرکت کردیم در طول مسیر حجم برف به قدری زیاد بود که نوبتی برف کوبی میکردیم.
  بلاخره ساعت ۹:۳۰ به جانپناه چالکبود رسیدیم جانپناه مجهز به برق اضطراری و شارژر تلفن همراه بود ظرفت جانپناه بین ۱۰ الی۱۵ نفر بود بخاطر حجم برف زیاد سرپرست با هماهنگی مسئول فنی تصمیم به پایان صعود رو گرفتند دوستان بعد از استراحت و خوردن تنقلات چندتا عکس گرفتندو ساعت۱۰:۱۵ به سمت پایین حرکت کردیم .
 ساعت ۱۲ به پناهگاه رسیدیم بعد از خوردن ناهار مختصری کوله ها رو جمع کردیم و به سمت روستا حرکت کردیم و ساعت ۱۵:۲۰ پیش ماشینها رسیدیم و بعداز اماده شدن به سمت قروه حرکت کردیم.
گزارش: علی الیاسی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۶ و ۱۷ آبلان ماه ۱۳۹۷
شرکت کنندگان آقا: شهرام نعمتی.محمد میرانی.فرزاد فرهادی.ناصر براتی.علی الیاسی( سرپرست) رحمت محمدی و رضا محمد زاده از دهگلان