صعود به قله آوالان در کامیاران
مورخه ۴ آذر ۶ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قله ۲۹۵۰ متری آوالان در کامیاران (کردستان)صعود نمودند.

گزارش برنامه…
طبق هماهنگی هایی که شده بود ۶نفر از کوهنوردان گروه قاجر اعلام امادگی کرده بودند.
ساعت ۹صبح پنج شنبه با دو دستگاه خودروی سواری به سمت کامیاران حرکت کردیم یکی از همنوردان  از دهگلان میامد و با هماهنگی هایی که با سرپرست انجام داده بود ساعت۹:۴۵ وریا نصیری را از دهگلان سوار کردیم و به سمت کامیاران حرکت کردیم.
 چون برنامه شب مانی بود و قصد ماندن در پناهگاه را داشتیم از مسیر دل کرو باید صعودمون انجام میدادیم ساعت ۱۱:۵۰بود که به روستای دل کرو رسیدیم ماشین هارو داخل روستا پارک کرده و کوله ها را برداشتیم و ساعت ۱۲:۱۰حرکت را شروع کردیم.
 در طول مسیر یک جاده ماشین رو تقریبا تا نزدیکی های پناهگاه بود چون مسیر دور میکرد از روی یال منتهی به پناهگاه که نسبتا شیب تندی بود بالا رفتیم ساعت۱۴:۱۰ به زیر  پناهگاه رسیدیم کمی تنقلات خورده، کوله ها را همانجا گذاشته و به سمت قله رفتیم ساعت۱۵:۳۰ قله اوالان صعود کردیم و چند عکس گرفتیم چون باد شدید بود زیاد روی قله نایستادیم به سمت کوله ها برگشتیم.
 چون اول ظاهر پناهگاه جوری بود که فکر میکردیم در و پنحره ندارد تصمیم به برگشت گرفتیم ولی وقتی رفتیم و پناهگاه را دیدیم تصمیم به شب مانی گرفتیم پناهگاه تازه تعمیر شده بود.
 ساعت ۱۶:۳۰به پناهگاه رسیدیم و پس از صرف نهار و به دلیل سرمای هوای ساعت ۱۷:۳۰ داخل کیسه خواب رفته و به استراحت پرداختیم.
 ساعت ۲۱:۳۰ سرپرست برپا داد. شام و مقداری تنقلات خوردیم و به گفتن خاطرات مشغول شدیم.
 ساعت ۲۳:۲  داخل کیسه خواب ها رفته و خوابیدیم.
 صبح ساعت ۹با برپای آقا طیب بیدار شده و با جمع کردن وسایل به سمت پایین برگشتیم و ساعت ۱۱پیش ماشین ها رسیدیم و سپس به سمت قروه برگشتیم ساعت ۱۳:۳۰ همگی صحیح سلامت به قروه رسیدیم .
گزارش از سینا ابراهیمی

تاریخ اجرای برنامه: ۴ و۵ آذر ماه ۱۳۹۵
شرکت کنندگان آقا: :طیب صالحی.پدرام نعمتی.وریا نصیری.سیامک جعفری.سینا ابراهیمی.مهدی ضیایی(سرپرست)