«اسکی‌ در بهار» و توصیه‌های ایمنی
با گرم شدن هوا، دوره‌های اسکی بهار آغاز می‌شوند، با این وجود شرایط آب و هوایی در بهار متغیر است، در طول روز برف‌ها آب می‌شوند و شب‌ها زمین یخ می‌زند. اسکی بازان باید از خطرهای احتمالی آگاه باشند، در اینجا به چند نکته که باید مورد توجه قرار بگیرند اشاره شده است. 
۱- جلوگیری از آفتاب سوختگی: شدت آفتاب در ارتفاعات زیاد است و به دلیل وجود برف انعکاس نور نیز ایجاد می‌شود، این شرایط باعث آفتاب سوختگی می‌شود پس بهتر است پوست خود را بپوشانید و از ضد آفتاب استفاده کنید.
۲- جلوگیری از خراش و پارگی: اگر قسمتی از پوست بدنتان پوشیده نباشد، با سقوط بر روی برف‌ها ممکن است دچار خراشیدگی و پارگی شود.
۳- مصرف مایعات: با توجه به شرایط آب و هوایی در بهار، بهتر است برای انجام فعالیت فیزیکی آب بیشتری بنوشید.
۴- پوشیدن لباس مناسب: از پوشیدن لباس مناسب با توجه به دمای هوا، اطمینان حاصل کنید. در بهار دمای هوا متغیر است، با توجه به شرایط آب و هوایی باید بدن خود را گرم و خشک یا خنک و خشک نگه دارید، همچنین لباس‌های شما باید ضد آب باشند………

۵- محافظت از چشم‌ها : نوری که از برف منعکس می‌شود برای چشم خطرناک است. از عینک‌های اسکی استفاده کنید.
۶ – جلوگیری از ارتفاع زدگی: اگر از مناطق پست‌تر به ارتفاعات می روید ممکن است دچار ارتفاع زدگی شوید. نشانه‌هایی برای ارتفاع زدگی وجود دارند که شامل سرگیجه، سردرد، تهوع، خستگی و ضعف می‌شوند. اگر سریع این نشانه ها را تشخیص دهید و آنها را برطرف کنید، دچار مشکل نخواهید شد. برای جلوگیری از این خطرها مایعات مصرف کنید و خواب کافی داشته باشید.
۷-  آگاهی از خطرهای جانبی: محققان می‌گویند که در میان اسکی بازان آسیب دیدگی‌های ناحیه سر و ستون فقرات بسیار شایع است، به هنگام پرش‌ها و در سرعت بالا مراقب باشید.
۸- آگاهی از مسیر حرکت: برف‌هایی که آب شده‌اند در طول شب یخ می‌بندند و توده‌های یخی را ایجاد می‌کنند. این موانع ممکن است برای اسکی بازان مبتدی مشکل‌هایی را ایجاد کند، همچنین موانعی که زیر یخ و برف پنهان شده‌اند با بالا رفتن دما و آب شدن برف‌ها بیرون می‌آیند.
۹- آگاهی از اخبار بهمن‌ها: یکی از خطرهایی که همیشه در کوهستان ما وجود دارد، بهمن است. در بهار شرایط برای ایجاد بهمن فراهم تر است. بهتر است آخرین اخبار پیش‌بینی آب و هوا و سقوط بهمن را چک کنید، سپس به اسکی بروید.
منبع: ایسنا به نقل از: sport medicine 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *