التهاب تاندون های زانو چیست؟
دردی که کوه‌نوردان بیشتر به آن مبتلا می‌شوند!
“حمید مساعدیان” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: زانو درد یکی از شایع ترین و مهمترین بیماری‌های کوه‌نوردی است که باعث می شود فرد مبتلا از آن رنج ببرد و در هنگام کوه‌نوردی بامشکل همراه شود و برای کاهش درد و بهبود آن هنگام اجرای برنامه از زانوبند استفاده کنند. بی توجهی به یک سری از موارد در این ورزش باعث می شود که زانو درد در بین کوه‌نوردان رایج شود.
به التهاب تاندون های زانو، تاندونیک یا زانودرد می گویند و کوه‌نوردان بیشتر به آن مبتلا می شوند. برای اینکه به زانودرد مبتلا نشوید باید از انجام حرکات پرشی و جهشی و سرعت بالا جلوگیری کنید، اگر مشکلات زمینه ای زانو درد دارید حتما با پزشک متخصص مشاوره کنید و از او برای کوه‌نوردی راهنمایی بخواهید، از حمل بار سنگین پرهیز کنید. حدالامکان بارتان یک چهارم وزن بدنتان باشد تا فشار بیشتر به زانوها نیاید.

در مسیرهای طولانی و در فصل زمستان که احتمال خم شدن در برف و جایی که سطح زمین از گل و لای و چمن زار است حتما از باتوم استفاده کنید (باتوم می تواند چیزی در حدود ۳۰ درصد وزن کوه‌نورد را از زانوهای فرد به دست ها انتقال دهد) و به زانو کمتر فشار بیاورد،‌در هنگام نماز خواندن و غذا خوردن از دو زانو و چهارزانو نشستن جلوگیری کنید.
 عمده ترین عوامل مبتلا شدن کوه‌نوردان به زانو درد شامل ضربه های متداول در هنگام اجرای برنامه به زانوها، ضعیف شدن چهارسر ران است.
 اگر می خواهید به زانو درد مبتلا نشوید باید در هنگام فرود دقت بیشتری به خرج دهید، مستقیم و با سرعت به پایین فرود نکنید، بارسنگین حمل نکنید و در برنامه های طولانی از باتوم استفاده کنید.
 ‌رعایت نکات ساده می تواند مانع زانو درد افراد شود و در مقابل بی توجهی به هشدارها باعث می شود که کوه‌نورد به این بیماری مبتلا و ممکن است زمانی فرا برسد که به علت زانودرد از ورزش کوه‌نورد منع شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *