حادثه در تفتان
در ارتفاعات «تفتان»:
 سرپرست گروه کوه‌نوردی ایست قلبی کرد و جان سپرد! 
یک گروه شش نفره از کوه‌نوردان ایرانشهری متشکل از فرهنگیان، تصمیم صعود به قله ۴۰۵۰ متری تفتان را داشتند که یک نفر از آنان به اسم «عمر مرادی» فرزند «درمحمد»، ۳۹ ساله و فرهنگی، در ارتفاع حدود چهار هزار متری به دلیل ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم می‌کند!
به گفته همراهان این متوفی، مرحوم «مرادی» سابقه بیش از چهار بار صعود به «تفتان» را داشته و به‌عنوان راهنمای گروه نقش هدایت و راهبری نفرات را برعهده داشته است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان «خاش» گفت: یک تیم دوازده نفره از امدادگران کوهستان «تفتان» جمعیت هلال احمر و هیئت کوه‌نوردی «خاش» پس از اطلاع از حادثه به محل اعزام و جنازه را تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) «خاش» دادند.
به گفته «محمدامین حسین زهی» ایست قلبی علت اصلی فوت این کوه‌نورد بوده است.
وی اظهار کرد: قبل از رسیدن تیم امدادی این فرد فوت کرده بود و عملیات چک کردن علائم حیاتی و CPR نتیجه‌ای در پی نداشته است.
طبیعت زیبای تفتان و شرایط مساعد و مطلوب صعود به قله در این فصل از سال سبب جذب بسیاری از کوهنوردان و گردشگران شده و گویا برای نخستین بار و بعد از گذشت سال‌ها یک کوه‌نورد از ساکنان «ایرانشهر» در ارتفاعات «تفتان»؛ “بام شرق ایران” واقع در شهرستان «خاش» سیستان و بلوچستان جان سپرده است!
 منبع: ایسنا با تشکر از کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *