جمعه‌ای پرحادثه در ارتفاعات تهران! کشته شدن یک «دره‌نورد» در آبشار «سوتک» دربند!
ارتفاعات «تهران» در جمعه ۲۱ فروردین ماه با روز پرحادثه‌ای همراه بود و به همین سبب نیروهای «امداد و نجات کوهستان» نیز روز پرکاری را پشت سر گذاشتند … چهار حادثه که یکی از آنها متاسفانه منجر به جان‌باختن فرد حادثه دیده شد!
اول: 
یک دره‌نورد حین تمرین در آبشار «سوتک» دربند هنگام فرود از آبشار بدلیل گیرکردن طناب در ابزار فرود در مسیر انتهایی آبشار با فشار شدید آب زیر آبشار مواجه شده و دچار خفگی گردیده و جان‌باخت! این کوه‌نورد جوان ۳۰ ساله به همراه یکی از دوستان خود برای تمرین به منطقه دره «اوسون» و آبشار «سوتک» رفته بود که دچار حادثه گردید.
به گزارش «حامد ارشدی فرد» مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر مستقر در دربند؛ حادثه حدود ساعت ۱۲.۳۰ روز جمعه ۲۱ فروردین ماه اتفاق افتاد و بلافاصله مراتب حادثه به نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر مستقر در دربند اطلاع داده شد. این دره نورد «احسان کاظمی» نام داشته و از کوه‌نوردان آزاد تهران بود.
در پی این حادثه تیم های مجهز امدادی به منطقه اعزام گردیده و پس از سه ساعت پیکر وی را به میدان سربند منتقل و پس از طی تشریفات قانونی تحویل خانواده وی شد.
دوم:
در منطقه «دارآباد» یک کوه‌نورد زن ۳۳ ساله با حمله قلبی مواجه گردیده و دچار بیهوشی می گردد که تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در منطقه «دارآباد» به محل حادثه اعزام می گردند. خوشبختانه با انجام اقدامات لازم وی نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.
سوم:
یک کوه‌نورد جوان ۳۰ ساله دچار پیچ‌خوردگی پا گردید که با کمک نیروهای امداد و نجات کوهستان به پایین منتقل شد.
چهارم:
یکی از کوه‌نوردان جوان در اثر ضربه به مچ پا دچار ضرب‌دیدگی جدی شد که در ساعت ۱۱ صبح روز ۲۱ فروردین ماه به نیروهای امدادگر کوهستان هلال احمر اطلاع داده شده و تیمی برای انتقال این مجروح به ارتفاعات دربند اعزام گردید.
منبع: مؤسسه پزشکی کوهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *