آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه غربی دماوند
 بنابر گزارش های رسیده و با توجه به شرایط نامناسب وجود پیکر مرحوم مهدی کرمی در دهلیز های بالادست پناهگاه سیمرغ مسیر غربی دماوند و دسترسی مشکل به وی تیم هایی از گروه های کوهنوردی استان تهران برای کمک به منطقه اعزام شدند. 
نفراتی از گروه کوهنوردی همت شمیران، باشگاه خانه کوهنوردان تهران و هلال احمر پلور در عملیات انتقال پیکر کوهنورد تهرانی شرکت داشتند. کارگروه جستجو و نجات فدراسیون نیز با همکاری مسئولین زحمتکش قرارگاه پلور در این امداد رسانی کمک شایانی نمودند. با توجه به شرایط سخت آزاد کردن پیکر مرحوم مهدی کرمی در روز شنبه امکان پذیر نبود.
درنهایت با اعزام نفرات بیشتر در روز یکشنبه انتقال جسد از دهلیز بالا دست پناهگاه سیمرغ و با انجام عملیات فنی روی مسیرهای صخره ای مسیر غربی انجام شد و بر روی یخچال غربی منتقل و از آنجا به پناهگاه سیمرغ منتقل و سپس بوسیله قاطر به پایین منتقل گردید.
“مهدی کرمی” از کوهنوردان عضو باشگاه خانه کوهنوردان تهران بود که در طول ۱۰ سال گذشته فعالیت های زیادی در زمینه کوهنوردی داشته و دچار مشکلاتی نیز شده بود. در سال ۱۳۸۵ در صعودی به قله دماوند در مهرماه جهت شب مانی در قله دماوند دچار علائم ارتفاع گرفتگی و بیهوشی گردید که با کمک چند تن از کوهنوردان در عملیات امداد رسانی به پایین منتقل شد.
وی چندین بار صعود به قله دماوند داشته و در سال ۱۳۸۶ نیز در سرمای شدیدی که کشور را فرا گرفته بود در قله توچال با سرمای ۴۰ درجه زیر صفر دچار سرمازدگی شدید صورت و چشمها گردید. در سالهای بعد دچار بیماری لنفوم گردید و با ورزش به مبارزه با این بیماری پرداخت و بر آن فائق آمد و دوباره سلامتی خود را باز یافت. 
وی بطور جدی در برنامه های کوهنوردی شرکت می کرد ولی بیشتر بصورت انفرادی به کوهنوردی و با همراهی چند تن از دوستانش می پرداخت. در برنامه اخیر صعود به قله دماوند به همراه دوستش آقای “اسداله خانلری” جهت صعود از مسیر غربی دماوند اقدام نموده بود که در پناهگاه سیمرغ حال عمومی خوبی نداشته و به توصیه همنوردش از صعود باز می ماند ولی همنوردش صعود خود را ادامه می دهد و بنظر می رسد “مهدی” با حال عمومی نامناسب اقدام به صعود کرده بوده که احتمالا در ارتفاع ۴۵۰۰ متری در اثر سقوط دچار حادثه جدی شده و جان خود را ازدست می دهد.
منبع: انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *