پیمایش خط الراس ناز به کهار و صعود این دو قله
مورخه ۲۳ خرداد دو نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول خط الراس  کهار(۴۰۵۰) و ناز (۴۱۰۸)  را پیمایش  و هر دو قله را صعود نمودند. این قلل در حاشیه شرقی البرز غربی می باشند

گزارش پیمایش خط الراس ناز به کهار و صعود این دو قله
طبق برنامه ریزی هیئت وگروه قرار بود سیزدهم خرداد ماه این برنامه اجرا شودکه با توجه به پیش بینی هواشناسی که وزش باد تند (طوفان) و بارندگی اعلام کرده بود برنامه را به این هفته (۲۲/۳/۹۳) موکول کردیم من (علی الیاسی)چهارشنبه شب از قروه سوار اتوبوس شده و به سمت تهران حرکت نمودم تا با پسر عموم مجتبی الیاسی با هم بریم.
پنج شنبه(۲۲/۳/۹۳) صبح به تهران رسیده به شهریار خانه پسر عموم رفتم تا ظهر وسایلامون رو مرتب کرده و ناهار خوردیم و ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با موتور راه افتادیم به سمت جاده چالوس بعداز عبور از تونل شماره ۷ به سد کرج  و بعد از آن به پل خواب رسیدیم حدود یک کیلومتر بعد از عبور از پل خواب به سمت چپ که به روستای آیگان می رفت پیچیدیم بعد از عبور از روستای آیگان به روستای کلوان رسیدم که مقصد نهائی همان روستای کلوان بود (ساعت حدود ۱۸ )موتور را در آنجا پارک کرده و ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به سمت جانپناه سیادر که در مسیر قله ناز بود، حرکت کردیم بعد از عبور از باغها به یال اصلی که در روبرویمان بود رسیدیم و از آنجا با پاکوبی که مشخص بود به جانپناه سیادر رسیدیم وقتی که به جانپناه رسیدیم ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه بود قرار شد شب را در جانپناه سیادر بمانیم بعداز خوردن چای آویشن وسایل شام رو آماده کرده و شام رو خوردیم و ساعت ۲۲  خوابیدیم .
صبح روز جمعه ۲۳ خرداد ماه ساعت ۵:۴۵ دقیقه بیدار شدیم و بعداز خوردن صبحانه ساعت ۶:۴۰ دقیقه به سمت قله ناز حرکت کردیم
 ساعت ۹:۴۵ دقیقه به قله ناز رسیدیم و بعد از گرفتن عکس و خوردن تنقلاتی از قله ناز از سمت یخچالها به سمت قله کهار راه افتادیم ساعت حدود ۱۲ بود که به قله کهار رسیدیم در قله کهار چند نفر کوهنورد هم اونجا بودند

بعد از گرفتن عکس ساعت ۱۲:۳۰ به سمت جانپناه کهار راه افتادیم و ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه به جانپناه کهار رسیدیم و بعداز استراحت و خوردن نهار ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه به سمت پائین حرکت کردیم در بین مسیر آویشن زیادی بود که ما مقداری هم کندیم و بالاخره ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه به روستای کلوان رسیدیم و به سمت شهریارحرکت کردیم.

گزارش از علی الیاسی

شرکت کنندگان آقا: مجتبی الیاسی، علی الیاسی(سرپرست)