ناگفته های حادثه انفجار مین در شهداد کرمان/ کوهنوردان توجه نمایند
به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران حادثه انفحار مین در کویر شهداد کرمان که در تاریخ دوم فروردین ماه اتفاق افتاد و جان یکی از کوهنوردان استان تهران را گرفت ناگفته های بسیاری دارد.
این حادثه در منطقه ای توریستی که مورد بازدید گردشگران بسیاری از داحل و خارج کشور قرار می گیرد اتفاق افتاده است.
بنابر اظهارات یکی از شاهدان این حادثه در بعدازظهر دوم فروردین ماه اتفاق افتاده و ۷ نفر از کوهنوردان طی برنامه قبلی قصد بازدید از این منطقه را داشتند. حدود ساعت ۶ عصر که نفرات در دو خودرو در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده اسفالته و در مسیری که قبلا بسیاری از اتومبیل ها عبور کرده بودند طی مسیر می کردند ناگهان انفجار مهیبی اتفاق می افتد. 
متاقب این انفجار خودرو پاترول چهاردرب جلویی به هوا پرتاب شده و در مساحتی به طول و عرض ۵۰ متر مربع متلاشی می شود؛ بیشتر صدمه به قسمت عقب و سمت چپ خودرو وارد می شود که یکی از همراهان بنام حمید هاشمی در دم جان می سپارند و نفرات دیگر دچار صدمات و جراحات شدید می شوند از جمله محمدرضا آقایاری که بعد از جند دقیقه که صحنه حادثه آرامش می گیرد توسط همراهان و خودرو دیگر به کرمان منتقل می گردد. بلافاطله بعد از حادثه نیز افراد حاضر در صحنه نیروی انتظامی و دوستان خود را در جریان حادثه قرار می دهند.
اولین نیروهای امدادی حدود دو ساعت بعد و نزدیک غروب به منطقه می رسند و طی نقشه هایی که داشته اند مشخص می شود که یکی از مین هایی که در سالهای قبل(مشخص نیست به چه دلیلی) در منطقه کار گذاشته اند منفجر شده است. 
بنابه اظهار شاهدان حداقل ۱۰ مین دیگر در منطقه وجود دارد که عمل نکرده و هر لحظه امکان بروز فاجعه ای دیگر می رود.
در اینجا به کلیه کوهنوردان و گردشگران تذکر اکید داده می شود منطقه فوق بسیار خطرناک بوده و هر لحظه امکان انفجاری مجدد می باشد.
جزئیات بیشتر در گزارش های بعدی به اطلاع خواهد رسید.
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *