آبشار شلماش یخ بست
به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها دسته های زیادی از مردم و مسافرانی که به شهرستان مرزی سردشت سفر می کنند در ادامه سفر خود به این منطقه راهی آبشار شلماش می شوند تا از این جاذبه مهم گردشگری در این فصل از سال دیدن کنند.
این بازدیدکنندگان در اواسط فصل زمستان نه به خاطر دیدن فرود آمدن موجهای آب از بالای سنگ ها، فواره های آب و چرخش های خروشان بلکه برای دیدن کوههای یخی که در این آبشار به واسطه یخ زدن آن به وجود آمده است به این مکان سفر می کنند.
پدید آمدن مناظر زیبایی از یخ در آبشارهای کوچک دیگری از جمله نیزه، نیوژ، خرپاپ و رزگه در حوزه شهرستان های سردشت و پیرانشهر نیز جلوهایی است که امروزه مسافران و گردشگران را به سوی خود جلب کرده است.
اما این شاهکار طبیعت باعث نگرانی برخی از شهروندان و دوستداران محیط زیست این شهرستان نیز شده و حیات وحش و آبزیان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یخ بستن کامل این آبشارها می تواند مشکلاتی برای پرندگان و سایر آبزیان این مناطق ایجاد کند و آنها را با کمبود موادغذایی مواجه سازد.
کریم خضری اضافه کرد: در این آبشارها انواع آبزیان و از جمله گونه بسیار نادر سمندر کردستانی زیست می کنند و خشک شدن آبشار در فصل تابستان و یخ بستن آن در این فصل نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
وی از شهروندان و روستاییان اطراف این آبشارها خواست تا برای حفظ پرندگان و دیگر حیات وحش با همکاری اداره حفاظت محیط زیست به دانه پاشی و پخش مواد غذایی در اطراف روستاهای خود بپردازند.
مردم این شهرستان در چند روز اخیر سرمای ۱۱درجه سانتیگراد زیر صفر را نیز تجربه کردند و تداوم این سرما باعث یخ بستن منابع آبی در این شهرستان شده است.
آبشار شلماش در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب سردشت در آذربایجان غربی واقع شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *