عظیم قیچی ساز بر فراز چوایو


تصویری از «عظیم قیچی‌ساز» و هم‌نوردش «فرران لتورره» (Ferran Latorre) اسپانیایی بر فراز «چوآیو»
«عظیم قیچی ساز» هیمالیانورد توانمند کشورمان موفق شد صبح امروز پنج‌شنبه ۴ مهر ماه ۹۲، قله ۸۲۰۱متری «چوآیو» را صعود کند.
«عظیم قیچی ساز» ساعت ۱۲:۳۰شب گذشته از کمپ ۲ به ارتفاع ۷۱۰۰ متری به سوی قله «چوآیو» حرکت می‌کند و موفق می‌شود بدون بهره‌گیری از کپسول اکسیژن مصنوعی، ساعت ۸صبح (۵:۴۵ صبح به وقت ایران) به وقت محلی بر فراز این قله ۸۲۰۱ متری بایستد. بنا بر تماس برقرار شده با وی؛ او در مسیر بازگشت است و ساعت ۱۱ صبح به کمپ ۲ رسیده است.
شایان ذکر است؛ «قیچی ساز» با این صعود، شمار صعودهای خود به قلل بالای ۸هزار متر دنیا را به عدد ۱۲ رساند و تنها با صعود به دو قله‌ی دیگر به نام‌های «شیشاپانگما» و «لوتسه»، به عنوان اولین ایرانی و افتخاری ارزشمند؛ نام خود را در باشگاه ۱۴ هشت‌هزاری‌های دنیا ثبت کند..
این صعود موفق را به وی، خانواده‌اش، جامعه‌ی ورزش کشور به ویژه اهالی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و همه‌ی ایرانیان ورزش دوست صمیمانه تبریک عرض می‌نمائیم.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون
اخبار تکمیلی:
بازگشت عظیم قیچی ساز به کمپ اصلی

بنا بر گزارش رسیده؛ «عظیم قیچی‌ساز» که صبح امروز موفق به صعود قله‎‌ی ۸۲۰۱ متری «چوآیو» شد، ساعاتی پیش در صحت و سلامت کامل به کمپ اصلی این قله بازگشت.

منبع: پایگاه خبری فدراسیون

صعود موفقیت آمیز عظیم قیچی ساز کوهنورد توانمند کشورمان را به خانواده ایشان و جامعه ورزشی ایران تبریک می گوییم و بازگشت توام با سلامتی را برایشان خواستاریم. 
روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *