شناسایی و تعقیب تروریست‌های «نانگاپاربات»
مقامات ارشد پاکستانی چهارشنبه اعلام کردند شبه نظامیانی که اخیرا به یک اردوگاه کوهنوردان خارجی در مناطق شمالی پاکستان حمله کردند و ۱۰ نفر از آنان و راهنمای محلی آنها را کشتند، شناسایی شده اند.
به گزارش شبکه های تلویزیونی داخلی، «عثمان زکریا» ، بازرس کل پلیس گیلگیت-بالتیستان گفت ۱۵ تا ۱۶ شبه نظامی در حمله یکشنبه در منطقه «نانگا پاربات» دخالت داشتند.
وی گفت مهاجمان اکنون به چند گروه تقسیم شده و همچنان در مناطق کوهستانی این منطقه بسر می برند و این امیدواری وجود دارد که نیروهای امنیتی به زودی آنها را بازداشت کنند.
شبکه تلویزیونی «جئو» به نقل از بازرس کل پلیس گیلگیت-بالتیستان اعلام کرد شبه نظامیان به گروههای قومی که فعالیت آنها غیرقانونی اعلام شده است تعلق دارند و از اهالی ساکن در مناطق دایامیر Diamir ، مانسهرا Mansehra و کوهستان Kohistan در بخش های شمالی پاکستان هستند.
به گزارش خبرگزاری «شینهوا» از اسلام آباد، این افراد با به تن کردن یونیفرم های نیروهای امنیتی به سوی جهانگردان نزدیک اردوگاه‌شان در نانگاپاربات آتش گشودند و ۱۰ کوه‌نورد خارجی و راهنمای آنها را کشتند.
عثمان زکریا گفت ارتش و سازمان های امنیتی به جمع آوری اطلاعات درباره مهاجمان کمک کردند. گروههای طالبان و جندالله پاکستان، مسئولیت این حمله مرگبار را که در منطقه‌ای آرام در شمال پاکستان صورت گرفت پذیرفته اند.
در همین حال حدود ۳۵ تا ۴۰ کوه‌نورد خارجی که بلافاصله پس از این حادثه از منطقه حمله تخلیه شدند، ظرف چند روز آینده به کشورهای شان باز خواهند گشت. یک مقام مسئول پاکستانی گفت این کوه‌نوردان اهل کشورهای اوکراین، لهستان، ایران، جمهوری آذربایجان و چین هستند.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *