آتش‌سوزی در پیست «دیزین»
«قربانعلی سولقانی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۳۰/۱۰ یکشنبه شب از سوی یکی از نگهبانان اعلام شد که در ایستگاه بالای تله کابین «چله» و «نیم قله» آتش سوزی رخ داده است.
وی گفت:سه خط از تله کابین‌های پیست از کار افتاده اما به دلیل گستردگی امکانات، این پیست همچنان باز است. “سولقانی” با اشاره به اینکه دلیل این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و باید کارشناسان دلیل آن را مشخص کنند، افزود: متاسفانه وزش باد نیز به گسترش آتش سوزی کمک کرد و بخش های بیشتری در آتش سوخت.
مدیر پیست دیزین، گفت: آتش سوزی بسیار گسترده بود و به همین دلیل ماموران ما موفق به مهار آتش نشدند و از آتش‌نشانی کمک گرفتیم. وی در رابطه با تجهیزات سوخته شده در این آتش سوزی، تصریح کرد: بیشتر این تجهیزات باید از خارج وارد ایران شود و فکر می‌کنم بعد از انجام کار کارشناسی درخواست خرید آنها از فرانسه را ارائه کنیم .
وی در مورد دلایل عدم موفقیت در مهار به موقع آتش سوزی، اظهار داشت:پیست مانند مکان های ورزشی دیگر سرپوشیده نیست و ۵۰۰ هکتار وسعت پیست است. تردد‌های زیادی که از سوی مردم در پیست‌ها و کوه‌ها می شود باعث بالارفتن خطر آتش سوزی می شود و به دلیل وسعت زیاد مهار آن نیز دشوار است.
سولقانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه منبع اصلی برق فشار قوی پیست نسوخته است و اگر این اتفاق رخ می داد به خاطر انفجار ممکن بود تلفات جانی هم داشته باشیم.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *