گزارشی از تعبیه و تجهیزمسیر مستقل زنان در بیستون«یوتاب»

 به گزارش پایگاه خبری ویژه جشن‌واره‌ی بیستون: روز دوشنبه ۲۴ مهر ۹۱ “مریم بهرامی نژاد” مدرس درجه ۲ سنگنوردی (طبیعت) و”پروین (خدیجه) جهانبخش” مدرس درجه ۲ صعودهای ورزشی بنا به پیشنهاد و پشتیبانی امور بانوان فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ، به  استان کرمانشاه اعزام شدند  گزارش زیر توسط ” بهرامی نژاد” در خصوص اجرای این برنامه ارائه شده است.
یک مسیر در نقره دره انتخاب کردیم. سه شنبه ۲۵ مهر ، به بالای مسیر رفتیم و یک کارگاه طبیعی نصب کردیم و هر دو فرود آمدیم،  کارگاه طول دوم را ایجاد کردیم و مسیر طول ۲ را تعبیه و تجهیز کردیم و پس از ۲۰ متر فرود کارگاه طول اول را نیز نصب نمودیم و مستقیما” به سمت پائین فرود آمدیم ، طول اول حدودا” ۲۳ متر و طول دوم حدود ۲۰ متر ، در دو کارگاه ۱۰رول  ، ۶ سانتیمتری و زنجیر که دارای حلقه فرود می باشد به نحوی که فرد می تواند با یک حلقه طناب هر دو طول را صعود کند و در دو مرحله فرود بیاید. طول اول را با ۹ رول به اتمام رساندیم.
چهارشنبه ۲۶ مهر طول دوم مسیر با ۷ رول انجام گردید. پنج شنبه مورخ ۲۷ مهر مسیر پاکسازی شد و صعود نهایی انجام شد تا درجه سختی مسیر مشخص شود، پس از صعود درجه آنرا ۷b+ اعلام کردیم و اسم مسیر را یوتاب نامیدیم (Yutab یوتاب اولین و تنها زن پادشاه ایران) ، اسامی نفراتی که مسیر را صعود کردند :
خانم‌ها
۱-  Valentine HOF از سوئیس
۲-  پروین جهانبخش
۳-  مریم بهرامی نژاد
۴-  Steffan FALKENBERG از آلمان
۵- Luc DEVANTAY از فرانسه
و
۶-  آقای Christophe از فرانسه

منبع: پایگاه خبری فدارسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *