انتشار یک کتاب جدید درباره ناشناخته‌های هیمالیا؛ «ورای اورست»!

“ادواردو مارتینس دو ژیسون” و “ریکاردو توماس” کتاب مستند جدیدی درباره مطالب کمتر شناخته شده هیمالیا در غرب چین منتشر می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از “هرالد تریبیون”، این کتاب که با عنوان «ورای اورست» منتشر می‌شود تجربه بالارفتن یک تیم از رشته کوه‌های کانلون و هنگدون را با توصیف جزییات و ویژگی‌های طی کردن این مسیر بیان کرده؛ جزییاتی که کمتر کوه‌نورد غربی ممکن است با آنها مواجه شده باشد.
به گفته “تامس” برخی از کوه‌هایی که خیلی هم خطرناک هستند، دهه‌ها مورد توجه واقع نشدند … کوه‌هایی که حتی خطرناک تر و اسرارآمیزتر از “اورست” هستند. وی چندین مرتبه به رشته کوه‌های هیمالیا و قله‌های مختلفش از جمله “کانلون” صعود کرده است.
در این کتاب که به زودی در اسپانیا منتشر می‌شود، اطلاعاتی درباره کوه‌ها، پیاده روی، محاسبات جغرافیایی، تاریخ نگاری فراموش شده کوه‌نوردان، تصاویر و نقشه‌های راه ارایه شده است.
“مارتینس دوژیسون” دیگر نویسنده این کتاب نیز گفت: «ما دریافتیم که ورای هیمالیا ماجراهای ناشناخته‌ای وجود دارد که مردم جهان و نیز مردم چین از آنها خبر ندارند.»
به گفته آنها این کتاب با هدف این که مردم سفر بیشتری به این نقطه انجام بدهند و از تجربیات گروهی دیگران استفاده کنند، نوشته شده است. مستندات ارایه شده در این کتاب شامل جزییاتی از کوه‌ها و مباحثی درباره مردمی است که نزدیک این مناطق زندگی می‌کنند.
این کتاب قرار است به زودی در موسسه “سروانتس” در پکن رونمایی شود.

منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *