رولکوبی غار صلوات آباد
SRT غار صلوات آباد در نزدیکی شهر سنندج توسط اعضاء کانون کوهنوردان کردستان
این غار در ارتفاع ۲۲۳۰ متر از سطح دریا و در کوه نزدیک به روستای صلوات آباد از توابع سنندج قرار گرفته این غار از ۳ چاه به ارتفاع ۴ متر، ۳۰ متر و ۱۵ مترتشکیل شده که در سال ۸۳ توسط آقای آرش یاسمن پور برداری شد.
اهالی روستاهای اطراف این غار به دلیل کنجکاوی زیاد به وسیله پله های طنابی و میلگردهای به هم اتصال داده شده به عمق غار دست پیدا کرده بودند که این میلگرد ها در ۲ مهر (روز غارهای پاک) سال ۸۹ خارج شد وغار پاک سازی گردید.
روز جمعه مورخ ۴/۶/۹۱ ساعت ۱۶ با ۱ دستگاه خودرو سواری به سمت گردنه صلوات آباد حرکت کردیم بعد از قراردادن ماشین در پایگاه امداد نجات هلال احمر ساعت ۳۰/۱۷ از خط الراس به سمت دهانه حرکت کردیم ساعت ۳۰/۱۸ به دهانه غار رسیدیم بعد از دسته بندی وسایل و آماده کردن تجهیزات رول کوبی ساعت ۱۹ وارد غار شدیم.
چاه ۱ از ۲ رول و دو لوپ
چاه ۲ از ۵ رول و سه لوپ
چاه ۳ از ۲ رول و دو لوپ
ساعت ۲۲ از غار خارج شدیم و بعد از جمع کردن وسایل ساعت ۱۱ به سر جاده رسیدیم و به طرف سنندج راه افتادیم.
افراد شرکت کننده:
میدیا سید هاشمی
محسن محمدی
هیوا احمدی
منبع: غارنوردان استان کردستان
آرزوی موفقیت روزافزون برای فعالیت غارنوردان تلاشگر استان کردستان داریم.