اجلاس هیئت رئیسه اتحادیه‌ی کوه‌نوردی آسیا UAAA روز جمعه ۲ تیر در تبریز برگزار شد.
اجلاس هیئت رئیسه اتحادیه‌ی کوه‌نوردی آسیا UAAA روز جمعه ۲ تیرماه با حضور نماینده‌گانی از ۹ کشور آسیایی به میزبانی کشورمان در تبریز برگزار شد.
این اجلاس با شرکت کشورهای عضو از چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، چین‌تایپه، پاکستان، قرقیزستان و ایران از صبح روز جمعه ۲ تیر ماه با پیام “محمود شعاعی” سرپرست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان و نایب رئیس اتحادیه‌کوه‌نوردی آسیا و “شامی نژاد” رئیس هیئت آذربایجان شرقی به عنوان میزبان آغاز شد.
گفتنی‌ست: ابتدای این اجلاس با اقدامی نمادین به صورت یک دقیقه سکوت به منظور یادی از جان‌باخته‌گان اخیر کوه‌نوردی در ارتفاعات مختلف هیمالیا از جمله “اورست” و به صورت ویژه و با پخش تصویری از زنده یاد “جعفر ناصری” کوه‌نورد ایرانی جان باخته در “ماناسلو” همراه بود.
در ادامه و پس از سخنرانی “دکتر لی” رئیس اتحادیه کوه‌نوردی آسیا، هر یک از اعضا گزارش عملکرد خود را ارائه کردند و سپس در دو نوبت صبح و عصر نماینده‌ی کمیسیون‌های مختلف شامل جوانان (از چین تایپه)، محیط زیست (از ایران) و اکسپدیشن (از نپال)  گزارش‌های و برنامه‌های خود را ارائه کردند.
خاطر نشان می‌شود: از نکات مورد توجه در گزارش کمیسیون جوانان؛ اشاره به اجرای برنامه‌های مشترک چین تایپه با کشورهای کره و ژاپن بود که از حضور سایر کشورها نیز به منظور مشارکت در این برنامه‌ها دعوت به عمل آمد.
شایان ذکر است: نماینده‌ی کمیسیون جوانان اتحادیه کوه‌نوردی آسیا نسبت به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌ی کوه‌نوردی نیز تصریح کرد و گفت : ما بیشتر تمایل داریم با “ایران” برنامه‌های مشترک اجرا کنیم چراکه معتقد به پیشرفت قابل توجه این کشور در عرصه‌ی کوه‌نوردی هستیم.
هم‌چنین “دکتر هنک” به عنوان خزانه دار، گزارش مالی و وضعیت حق عضویت اعضای این تشکیلات را طی گزارشی ارائه کرد.
اجلاس هیئت رئیسه کوه‌نوردی آسیا با گرفتن عکس یادگاری شرکت کننده‌گان و آئین اختتامیه به پایان رسید.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *