گزارش کامل هفتمین همایش سراسری صعود قلم

سفرها همچون هنرمندان زاده می‌شوند و ساخته نمی‌شوند. هزار موقعیت متفاوت به آنها کمک می‌کنند اما فقط برخی سفرها از سر اراده‌اند یا با اراده تعیین می‌شوند. «لارنس راول»
هفتمین صعود قلم در تاریخ ۱۱ الی ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۱ به میزبانی کانون کوهنوردان اوراز مهاباد در منطقه مهاباد- پیرانشهر- سردشت با حضور جمع کثیری از وبلاگ نویسان سراسر کشور تشکیل شد.
کاملترین گزارش هفتمین صعود قلم را در ادامه مطلب بخوانید….

  به نام خالق انسان و کوه        

سپاس یزدان یکتا را، توانائی میزبانی هفتمین همایش سراسری صعود قلم عطا فرمود تا دوستان و کوهنویسانی از سراسر کشور ضمن تحمل دوری راه و خطرات تصادفهای دلخراش جاده‌ای به سلامت در برنامه‌ای منظم و شرافتمندانه شرکت نموده و آموختند و آموختیبم و سپس به سلامت بازگشتند. بنا به پیشنهاد دوست و همنورد عزیزمان رامیار کاردار و همکاری صمیمانه‌ی سید رضا زائری و  احسان بشیر گنجی و دیگر کوهنویسان همراه و همشهری، پیشنهاد میزبانی هفتمین صعود قلم را در منطقه‌ی جنگلهای “پردانان” شهرستان پیرانشهر و برای دیدن زیبائی‌های طبیعی آبشار “خرپاپ” با رویکرد جلب حمایت کوهنوردان به منظور حفظ محیط زیست، جنگلها، آبهای جاری و رودخانه‌ها و توجه به حفاظت از میراث باستانی ارائه کردیم. با توجه به تمایل دوستان و همنوردان عزیزمان در سالهای گذشته به منظور دیدن منطقه مورد نظر و کسب آراء این میزبانی در وبلاگ رسمی صعود قلم  برنامه ریزی این همایش انجام و با موفقیت برگزار گردید.

 با پیروی از همنورد عزیزمان فواد رضا پور گزارش رسمی همایش بر اساس فرمت گزارش صعود ششم تنظیم و ارائه می‌گردد.

       این گزارش  در چهار بخش تنظیم شده است.  

    بخش نخست : مقدمات صعود

     مقدمات میزبانی هفتمین صعود قلم در یک ماه برنامه ریزی گردید و هماهنگی‌های لازم به شرح زیر انجام شد :

۱-       اعلام میزبانی برنامه: پیشنهاد برنامه‌ی خرپاپ برای صعود هفتم  قلم را نخستین بار رامیار کاردار مطرح نمود سپس با همراهی احسان بشیر گنجی و سید رضا زائری و باهماهنگی همنوردان عزیزمان کمال عیسی پاک از کوهنوردان پیرانشهر و جواد حاجی زاده و قربان حسن زاده از نقده،‌ پیش بینی نیازمندیها و امکانات موجود شهرهای مهاباد و نقده وپیرانشهر را در اسفند ماه ۱۳۹۰  ارائه شد. با توجه به اینکه این همایش اسپانسر قبلی نداشت تصمیم گرفته شد تا بخشی از هزینه‌ها از جمله هزینه اصلی شامل کرایه‌ی مینی بوس برای مسیر مهاباد به خرپاپ و برگشت از خود شرکت کنندگان دریافت شود که در شرایط قیمتهای سال ۹۰ کرایه‌ی هر مینی بوس یکصد هزار تومان اعلام و برای هر نفر ۵ هزار تومان مبلغ دریافتی اعلام گردید. در سال ۱۳۹۱ تصمیم گرفته شد تا برای راحتی مسافرت مسیر مهاباد به پیرانشهر میدل‌باس کرایه شود که مبلغ اعلامی سازمان اتوبوس‌رانی مهاباد با تخفیف شهرداری برای هر دستگاه یکصد و شصت هزار تومان با ظرفیت ۲۵ نفر اعلام شد یعنی هر نفر شش‌هزار و چهارصد تومان.

۲-      رای گیری و انتخاب برنامه خرپاپ : در پی اعلام رای‌گیری از وبلاگ صعود قلم پس از اخذ آراء به دلیل اینکه دو نفر از اعضای هیات اجرائی خود پیشنهاد دهنده‌ی میزبانی بودیم و به پیشنهاد آرش نقافی به منظور کنترل بیشتر از رای‌دهنده‌گان خواستیم تا با تایید رای خود در وبلاگهایشان کار کنترل آراء را آسان‌تر کنند. پس از اعلام نتایج از دیگر پیشنهاد دهنده‌گان میزبانی نیز خواستیم تا با کنترل آراء صحت آن را تایید نمایند.

۳-      با توجه به مذاکرات و قولهای شفاهی مسئولین اقدام به منظور جذب امکانات بیشتر باعث شد تا ضمن کسب مجوز از هیات کوهنوردی مکاتبات و حمایت لازم از سوی اداره ورزش و جوانان  شهرستان مهاباد و هیات استان صورت گرفته مجوز رسمی  امکان استفاده از خوابگاه دانشگاه آزاد و همکاری شهردای مهاباد با در اختیار قرار دادن یک دستگاه مینی بوس برای رفت و آمد شهری و تامین صبحانه‌ی روز جمعه فراهم شود.

۴-      طراحی لوگوی صعود هفتم : با ارسال لوگوی پیشنهادی از سوی همنورد عزیزمان خانم آنا فراهانی و هم چنین با عنایت صعود هفتم به شعار این صعود ضمن کسب اجازه از طراح لوگو تغییراتی در آن اعمال و لوگوی حاضر به تصویب دیگر همکاران میزبانی رسید.

۵-      تغییرات برنامه‌ی افتتاحیه : با توجه به عدم ثبت نام کاندیدای عضو هیات اجرائی و عدم حضور تعداد کافی کوهنویسان در روز ۵ شنبه و  نیاز به زمان لازم برای اجرای برنامه‌های روز جمعه تصمیم گرفته شد برنامه افتتاحیه عصر ۵شنبه که در سالن پیش بینی شده بود به بازدید از دهکده کوهنوردی سه کانیان اختصاص داده شود و تصمیم گیری برای انتخاب هیات اجرائی به گردهمائی در هنگام شب مانی محول شود. از جواد حاجی زاده عزیز برای تهیه کلیپ افتتاحیه سپاسگزاریم ولی فرصت نمایش آن پیش نیامد. فیلم برداری و عکاسی نیز به همنورد عزیزمان شهروز صفری ( تدوین  کننده فیلم صعود ششم ) سپرده شد که به دلیل همزامانی برنامه با صعود تیمی از کانون به سبلان این وظیفه به همکار وی همنورد دیگر آقای محسن الله‌ویسی محول گردید.

۶-      کانون تبلیغات دوراندیش به مدیریت دوست عزیزمان آقای منصور قادر زاده مسئولیت چاپ بنر اصلی صعود و بنرهای خوش‌امد گوئی و مهمتر از همه چاپ بروشور همایش با لوح حضور در همایش در صفحه آخر آن و طراحی و ساخت دو عدد تندیس همایش را تقبل کرد.

۷-      ثبت نام در موعد مقرر با ارسال فرم پیشنهادی از طریق ایمیل  آغاز گردید و رامیار کاردار مسئول تطبیق آدرس وبلاگها و شرایط حضور متقاضیان شد و در این ارتباط پاسخهای لازم ارسال گردد.

۸-      برای پذیرائی از همنوردان هنگام ثبت نام ورودی در کانون تدارک لازم دیده شد. صبحانه برای ۱۰۰ نفر در خوابگاه از سوی شهرداری مهاباد تقبل شد و زحمت ناهارهمنوردان را خانواده محترم اوراز متقبل شده با آقای علی برنجی نیز هماهنگی لازم انجام شد. پذیرائی بستنی در تپه حسنلو به نام تولد جواد حاجی زاده بود ولی خانم سمیه کاظمی زحمت هزینه آن را تقبل کرده بودند.

۹-      پکیج گردشگری با نقشه و کتابچه از سوی اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان با زحمات احسان بشیر گنجی و به درخواست هیات استان دریافت گردید. هم چنین دو نقشه مهاباد به تعداد ۱۰۰ عدد از سوی شهرداری مهاباد تقدیم شد.

۱۰-    وسیله رفت و آمد: دو دستگاه مینی بوس شهرداری و دانشگاه آزاد مهاباد برای روز ۵ شنبه در اختیار ما قرار گرفت.

۱۱-   شروع ثبت نام و تهیه آمار دقیق از شرکت­کنندگان توسط فرم اکسل انجام شد. بیش از ۸۵ نفر از وب نویسان به همراه بیش از ۱۵ نفر همراه در این برنامه ثبت نام کردند. تا روز قبل از برنامه ۱۰ نفر انصراف خود را اعلام کردند. و تعدادی از ثبت نام کنندگان عزیز عدم حضور خود را اعلام نکرده با توجه به پیش بینی انجام شده برای حاضرین در همایش و استفاده کنندگان از خودرو شخصی، پیش بینی نفرات که حداقل ۱۰۰ نفر بود با واقعیت هم خوانی نداشته باعث شد تا در روز اجرای برنامه یکی از از میدل‌باسها را کنسل کرده برای جبران هزینه از تعدادی از دوستان کانون (۱۰ نفر)برای حضور دعوت کنیم تا برنامه خود را تغییر داده در برنامه ما حاضر شوند.

۱۲-   اعلام برنامه: تحویل برگه زمان بندی برنامه هنگام ثبت نام ورودی همراه با رسید مبلغ ریالی دریافتی در محل ثبت نام پیش بینی گردید و  پارکینگ خودروها نیز  از قبل هماهنگ شده بود ولی به دلیل استفاده همنوردان از خودروهای شخصی خود (به تعداد ۱۲ خودرو ) و تاخیر در ورود به مهاباد اکثرا در کوچه خوابگاه پارک کرده بودند.

۱۳-   انتخابات هیئت اجرایی: با توجه به ثبت نام یک نفر برای عضویت هیات اجرائی در زمان مقرر و ثبت نام نفر دوم بعد از تاریخ تعیین شده رزومه و اعلام کاندیداتوری از وبلاگ صعود قلم اعلام نشد و قرار شد تصمیم در مورد چگونگی انتخابات به جلسه‌ی جمعی با حضور تمام همنوردان موکول گردد. در  جلسه‌ی مشورتی عصر روز جمعه در محل کمپ شب مانی باتفاق آرا تصمیم گرفته شد کاندیداهای هیات اجرائی سال بعد در گردهمائی روز شنبه معرفی و راگیری انجام شود. روز شنبه قبل از بازگشت با تصمیم حاضرین به صورت علنی به ۵ نفر کاندیدا رای موافق داده شد و فقط یک نفر به عنوان مخالف با راگیری اعلام نظر نمود.

۱۴-   امداد و نجات: بخش امداد و نجات و پزشکی کوهستان به همنوردان  عزیزمان با مسئولیت  دیاکوافشردل محول گردید. که خوشبختانه در زمان اجرای برنامه با هیچ مورد خاصی مواجه نشدیم.

۱۵-   جلسات هماهنگی : یک جلسه هماهنگی با دوستان همکار این همایش (احسان-رامیار-جواد- قربان ) در مهاباد برگزار شد و رئوس برنامه مشخص شد و پس از آن چند جلسه در محل کانون با همنوردان و مدیر عامل کانون و رئیس هیات مهاباد  جهت گزارش پیشرفت کار و هماهنگی بیشتر برگزارگردید.

 

  بخش دوم : روز همایش    

 هفتمین همایش سراسری صعود قلم به طور غیر رسمی از روز ۵شنبه مورخ ۱۱/۳/۹۱  با حضور تعدادی از دوستان وبلاگ­نویس که زودتر به مهاباد وارد شده بودند  آغاز شد. بعد از ظهر ۵ شنبه  ساعت ۱۸ با دو دستگاه مینی بوس (شهرداری و دانشگاه) به طرف دهکده کوهنوردی سه کانیان حرکت کرده پس از پیاده شدن از مینی بوسها در انتهای جاده‌ی دکل “کانی شیخان” به طرف یکی از کمپ‌ها از کوه پائین رفته و در دهکده از همنوردان با آش دوغ محلی دست‌پخت مادران دو همنورد (دوکلیو) پذیرائی شد.این دهکده مشرف به شهر و دریاچه‌ی سد مهاباد است و مناظر اطراف هنگام غروب جلوه زیبائی دارد. ساعت ۲۱ به خوابگاه بازگشته شاهد حضور تعداد دیگر از همراهان صعود هفتم بودیم. .عده زیادی از دوستان که تعدادشان تا نزدیک به صبح روز جمعه  به حدود ۵۰ نفر رسید، در خوابگاه جمع شده و پس از معرفی بیشترشان تا حدود ساعت ۵ صبح به گفتگو  به تعامل افکار و اطلاعات پرداختند. صبح ساعت ۷ صبح پس از صرف صبحانه اهدائی شهرداری مهاباد آماده حرکت شدیم .

    مراسم با پذیرش دوستان تازه از راه رسیده از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۲ خرداد از محل کانون و سپس مقابل خوابگاه با حرکت به طرف شهر نقده آغاز شد. کاروان شامل دو دستگاه میدلباس و ۱۲ خودروی شخصی حامل شرکت کنندگان در صعود هفتم ساعت ۹:۳۰ به طرف نقده حرکت کرد.

ساعت ۱۰:۳۰ هنگامی که همنودان میزبان از نقده (سمیه کاظمی و جواد حاجی زاده ) منتظرمان بودند به روستای حسنلو در جوار تپه باستانی حسنلو رسیده شاهد توضیحاتی مختصر و ناقص از کارمند بومی میراث فرهنگی بودیم. تعدادی از شرکت کنندگان نیز مستقیما خود به حسنلو آمده بودند و از آنجا همراهمان شدند(خانم حسینی و آقایان محمد صدقی، نجاریان، بابازاده و قربانی).نیم ساعت از حضور یک ساعته ما در توجه به حفظ میراث باستانی همزمان شد با اجرای زنده گروه موسیقی ترکی و سپس پذیرائی با بستنی مشهور حسنلو با شیر گاومیش.ساعت ۱۱:۳۰ به طرف شهر نقده حرکت کرده نیم ساعت بعد بر مزار زنده یاد محمد اوراز جهت ادای احترام و فاتحه خوانی برای کوهنوردان به عروج رفته حاضر شدیم. همایش به طور رسمی از حضور تمام همنوردان بر مزار محمد اوراز در ابتدای مراسم معروف اوراز برادر زنده یاد محمد اوراز از سجایای اخلاقی قهرمانان کوهنورد و محمد گفت و توضیحات و خاطراتی از برنامه‌ها‌ی وی.حسن نجاریان به یاد همنورد فقیدش سخن گفت و اشکها را درآورد و سپس نماینده محترم مردم نقده در جمع همنوردان حاضر شد و ورود ما را به دیار اوراز خوش‌آمد گفت و از وظیفه سخت و سنگین حمایت از ورزش قهرمانی کوهنوردی و هیمالیانوردی. در این مراسم تندیس صعود هفتم بر اساس آراء ثبت نام کنندگان در برنامه به عنوان وبلاگ برتر به وبلاگ ایران را بگردیم و مدیر آن محمد گائینی تعلق گرف که به وی اهدا شد و تندیس وبلاگ اخلاق به فرید صدقی که وی نیز آنرا به خانواده اوراز سپرد تا شاید این تندیس افتخار آن را داشته باشد تا در کنار وسایل و تجهیزات زنده یاد اوراز به تماشای مشتاقان درآید. از دامنه‌ی سلطان یعقوب به طرف باغ خانواده اوراز در حاشیه‌ی شهر حرکت کرده بعد از پذیرائی ناهار در باغ ساعت حدود ۱۵ به طرف شهر پیرانشهر حرکت کردیم. در پیرانشهر توقفی کرده همراهان مواد خوراکی جهت برنامه را خریداری نموده در خروجی پیرانشهر به سردشت مورد استقبال یکی از همنوردان هیات کوهنوردی این شهر قرار گرفتیم که از ساعتها قبل منتظر ورود ما بود. سپس به طرف روستای “گزگسک منگور” در ۲۵ کیلومتری جاده سردشت راه افتاده قبلا در روستا محل پارکینگ خوروها توسط دوستان هیات پیرانشهر هماهنگ شده با نصب پلاکاردی ورود مهمانان گرامی داشته و از همنوردان در بدو ورود پذیرائی شد.

ساعت ۱۷ کوهپیمائی سبک از پاکوب غرب روستا آغاز و پس از ۴۵ دقیقه بر بلندای مسیر آبشار خرپاپ چند دقیقه اس استراحت کرده بقیه مسیر از جنگل و پاکوب به طرف آبشار و دره پردانان به طرف پائین حرکت کرده ساعت ۱۹:۳۰ به محل کمپ رسیدیم.

چادرها زده شد و دوستان کنار صدای رودخانه‌ی خروشان به گفتگو و معارفه ایستادند. جلسه معرفی همنوردان ساعت ۲۰ شروع و مباحث جدی جامعه کوهنویسی تا تاریکی هوا ادامه پیدا کرد.رئوس مباحث شامل کامنت نویسی ناشناس و بدون نام و پرداختن به مسائل زیست محیطی و اختلاف نظرهای کوهنویسان درج شده در وبلاگها بود.دیدگاهها به هم نزدیک بود و مورد قبول بیشتر حاضرین در گفتگو.

“دیدگاه ها مختلف بود و سازنده. در مورد برخورد با کامنت­های بی نام و نشان، دقت در انتخاب عکس ها، شیوه های مفید گزارش نویسی، جسارت در مبارزه با تخریب محیط کوهستان، نشان دادن توجه بیشتر به آموزش و ایمنی و بسیاری نکات دیگر صحبت شد” (اشاره به گزارش صعود ششم)

نتایج عملی  این مباحث را باید در پستهای آتی شرکت کنندگان در بحثها جستجو کرد.تصمیم گرفته شد انتخابات هیات اجرای به فردا موکول شود. همراهان کمپ به صورت دسته های کوچک مباحث مورد نظر خود را تا پاسی از بامداد ادامه دادند. شب هوا بسیار مطبوع بود و همه به راحتی خوابی خوش داشتند.

بخش سوم: روز انتخابات و بازگشت

بیداری کمپ صبح ساعت ۷ اعلام شد و پس از صرف صبحانه با تاخیری یک ساعته, درساعت ۹ چادرها و کوله‌ها را همانجا جمع کرده کنار هم گذاشته به طرف آبشار خرپاپ حرکت کردیم. پس از گرفتن عکسهایی با همنوردان و آبشار و تعدادی هم ÷ذیرائی با برف و شیره برف(دوشاب=شیره انگور)  ساعت ۱۰:۳۰بازگشته در محل کمپ در جلسه ای کاندیداهای هیات اجرائی به پیشنهاد دوستان مشخص و با رای اکثریت قریب به اتفاق حاضر وبلاگنویسان؛ خانم الهه حمیدی و آقایان رضا حبیب نیا, امیرحسین ناظمی،احسان بشیر گنجی و محمد صدقی انتخاب شدند. مقرر شد مدیریت گروهی وبلاگ صعود قلم به ایشان تحویل شود. ساعت ۱۱ زمان بازگشت از مسیر رودخانه و جنگل بود. به دلیل آب زیاد رودخانه مسیر بازگشت پیش ‌بینی نشده و کمی طولانی‌تر شد. مجبور شدیم با عبور از روی پل‌ها مسیر حرکت را عوض کنیم امکان عدم عبور از رودخانه ما را وادار به حرکت از مسیر کناری و چند تراورس خطرناک کرد که به دلیل توانائی همنوردان و آشنائی با این مسیرها مشکلی رخ نداد و در چند نقطه همنوردان کانون و انجمن جهت حمایت در کنار مسیر قرار گرفتند. تغییر مسیر باعث شد تا محل اختتامیه که انتهای دره و زیر درختان در تفرجگاه پردانان بوده را به روستای قبر حسین تغییر دهیم. در نیم ساعت مانده به انتهای مسیر در جنگلی متراکم زیر سایه‌ی درختان و کنار چشمه‌ی آب و رودخانه خروشان تصمیم گرفتیم استراحت کرده و ناهار صرف شود که به دلیل عجله‌ی بعضی از دوستان برای بازگشت و اینکه تعدادی ناهار همراه نداشتند مجبور شدیم به چند گروه تقسیم شده در چند مرحله زمانی دوستان به روستا بازگردند. مسیر باقی‌مانده با شیب نسبتا ملایم به طرف روستا برای دقایقی گرم و تحمل را مشکل می‌نمود ولی زیبائی مناظر اطراف و خاطره‌ی خوب برنامه باعث می‌شد تا رسیدن به زیر سایه‌ای در روستا تحمل نمود.

بعد از تجمع همنوردان و پیوستن گروه دوم که در مسجد روستا جمع شده بودند و بازگشت میدل‌باسها از تفرجگاه پردانان همگی از روستای قبر حسین سوار شده  تا روستای گزگسک محل پارک خودروها در چند کیلومتری به طرف پیرانشهر بازگشته پس از جابجائی وسایل و کوله‌ها در زیر سایه‌ی درختی کنار جاده پس از توزیع سوغات همنوردان جلیل آباد خراسان آخرین عکس یادگاری دسته‌جمعی ثبت گردید و و این گونه بود که ساعت ۱۷:۰۰ روز شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ هفتمین همایش سراسری  صعود قلم با خداحافظی همنوردان به پایان رسید تا شروعی دوباره آغاز گردد.

قسمت چهارم : تقدیر و تشکر و نقاط مثبت و منفی برنامه

هیات اجرائی همایش ضمن تقدیر و تشکر از تمام همنوردان عزیزی که از شهرهای دور ما را سرافراز کردند از تمامی اعضای کانون کوهنوردان اوراز و انجمن کوهنوردان مهاباد که ما را یاری نمودند تقدیر و تشکر مینماید. لازم به ذکر است در اجرای این همایش باید از همکاری صمیمانه‌ی اداره ورزش و جوانان و هیات‌های کوهنوردی مهاباد و پیرانشهر نیز تشکر کرد.بدون یاری دانشگاه آزاد و شهرداری مهاباد پذیرائی از مهمانان ممکن نبود از مسئولین و مجموعه همکاران این ارگانها نیز صمیمانه تقدیر می شود.امیدواریم خانواده محترم اوراز و دوست همیشگی محمد آقای علی برنجی نهایت سپاسگزاری ما را برای استقبال بر مزار زنده یاد و پذیرائی در آن باغ زیبا بپذیرند.

تهیه ی بروشور و بنرها و تندیسها با همیاری و مساعدت بی شائبه و دوراندیشی همنورد عزیزمان منصور قادر زاده عزیز مدیر کانون تبلیغاتی دوراندیش فراهم شد.از ایشان و همکارانش سپاسگزاریم هم چنین برای قول اهدای تندیس بهترین گزارش و بهترین عکس.حمایتهای ایشان گره گشای مشکلاتمان شد.

در پایان تشکر ویژه هیات اجرائی به دلیل همراهی و همکاری همنوردان کوهنویس به خانمها سمیه کاظمی و آرزوی احمدی تقدیم می شود.

نکات ضعف برنامه :

۱-      در این برنامه ، غیبت بسیاری از دوستان وبلاگ‌نویس به خوبی احساس می‌شد . جای خالی دوستانی که ثبت نام کرده ولی نتوانستند حاضر شوند خالی بود: عباس ثابتیان، آرش نقافی، امین غفارزاده، ، داود مدقن، ،عباس ایلاقی، علیرضا جهازی، محمد حسینی، ‌امین خادم، احمد درویش زاده محمد خانی، طاهره رضایی، رخساره رمضانی، میثم رودکی،‌ مصطفی زارعی، جواد زارعی ،محمد واحدی نذیر،سیامک شایان پور، نفیسه زراعت زاده،محمد شاکری موحد، نجف شکوهی، سعید شیخ‌الاسلامی، پرویز شجاعی پارسا، مجید اسکندری، فرزانه عابدنیا، روح اله عباسی، کیانوش فرهادی نژاد، امید عزت پور، سجاد عزتی رنجبر، سجاد عزیزی،محمد علی علائی، علیرضا کریم آبادی، حمید رضا کیانی، پروانه لشگری، شهروز مختاری، محسن نیک روش، هادی ملکی، زهره مرادی، سارا مجاب، بهروز نصیری، احمد هاشمی وزینب یعقوبی،سونیا بانشی، مرتضی صالحی (قرار بود بیایید و دلش پیش ما بود ولی خوشبختانه به دلیل تولد کوچکترین عضو صعود قلم امیر حسین عزیز، متاسفانه نتوانست بیایید و از همه‌ی همنوردان معذرت خواست)، عیسی پوردوست(کیانو) هم همچنان دلش با ما بود و از اینکه نمی تواند بیایید ناراحت بود.

 وهمچنین دوستانی که ثبت نام نکرده ولی انتظار داشتیم سرزده بیایند: محسن سعید زاده(آیاز)، عرفان فکری، امین معین، حسین رضایی، آنا فراهانی، عباس محمدی،  محمدرضاخداخواه، مرتضی صالحی ، فرشته احمدیان فر و مرتضی عصاری، کاوه فرزانه، سینا دهقانی، ماهزاده نجار، احسان سالار وند، رضا راستی، حامد رزاقی

اگر دوستانی از قلم افتاده‌اند به بزرگی خودشان حافظه‌ی فراموشکار ما را ببخشند.انتظار داریم ارتباط خودشان را با صعود قلم پررنگتر سازند.

۲-      عدم برنامه ریزی دقیق برای محل و زمان صرف صرف ناهار و تقسیم شدن به سه گروه هنگام بازگشت (به علت تاخیر یک ساعتی بعد از صرف صبحانه و دیر حاضر شدن همنوردان برای دیدن آبشار)

۳-       تغییر مسیر برگشت از مسیر کناری رودخانه و محل اختتامیه  (تفرجگاه پردانان) به مسیر روستای قبر حسین که به علت امکان ایجاد مشکل در رد شدن از حاشیه‌رودخانه پیش آمد و نزدیک به یک ساعت و نیم مسیر برگشت طولانی تر شد.

۴-      عدم انتخاب یک نفر از خود همنوردان به عنوان مسئول خوابگاه که باعث ناهماهنگی در نظافت بعد از ترک محل شده بود.

۵-      عدم توانائی در استخراج آمار حاضرین در همایش(یک مینی بوس اجاره‌ای موقع حرکت کنسل شد) که متاسفانه تا دقایق آخر و حتی موقع صرف ناهار جمعه نیز نتوانستیم تعداد درستی از حاضرین را مشخص کنیم.

نقاط قوت برنامه:

۱-      رضایت عمومی همنوردان از همایش و عدم هرگونه پیش آمد ناخواسته و برگزاری کامل برنامه بدون بروز مشکل و بازگشت تمامی همنوردان در نهایت سلامتی به شهرهای خود از نقاط قوت این همایش بود.

۲-      انتخاب هیات اجرائی برای سال آتی صعود قلم باتفاق آراء

۳-      توافق بر پایبند بودن به شعار صعود هفتم و اتفاق نظر بر عدم توجه به کامنتهای ناشناس و بدون نام

از همنوردان عزیز میخواهم با توانائی خود در تحلیل مسایل این صعود را بررسی و نظرات خود را پیرامون نقاط ضعف و قوت آن اعلام نمایند.

همچنین پیشنهاد میکنم هیات اجرائی در نظرخواهی از همنوردان صعود قلم امکان برگزاری همایش یا صعود و یا گردهمائی صعود قلم برای چند بار در یک سال را در صورتی که پیشنهاد میزبانی وجود داشته باشد را بررسی کند.مثلا اگر برای استقبال از یک کوهنورد یا دیدن گزارش صعود یکی از دوستان  یا همایش علمی و نمایشگاهی یک برنامه ای در پیش باشد با حضور از قبل هماهنگ شده ی دوستان و همنوردان صعود قلمی همراه شود. 

 ازطرف هیات اجرائی فرید صدقی  23خرداد ۱۳۹۱
منبع: کانون کوهنوردان اوراز مهاباد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *