کوه نوردان کشورمان بر فراز هفتمین قله مرتفع

به گزارش «محمود شعاعی» رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی و سرپرست تیم ملی کوه نوردی کشورمان،  اعضای افتخار آفرین تیم ملی، موفق شدند پس از حدود ۴۰ روز تلاش در ارتفاعات سخت هیمالیا، دقایقی پیش با غریو یا فاطمه الزهرا (س) برای اولین بار پرچم مقدس کشورمان را بر فراز قله ۸۱۶۷ متری « دائولاگیری» هفتمین قله مرتفع دنیا، به اهتزاز درآورند.

بنا بر این گزارش : صعود کوه نوردان پرتوان و افتخار آفرین کشورمان در شرایطی صورت گرفت، که به عنوان تیم پیشرو در منطقه ی صعود، بازگشائی مسیر و تمام ثابت گذاری ها توسط خودشان انجام گردید. ضمن این که در پنجاهمین سالگرد صعود به این قله مرتفع، تیم ملی ایران به عنوان اولین تیم صعود کننده در سال ۲۰۱۰ میلادی گام بر فراز قله «دائولاگیری» نهاد.

شایان ذکر است: کوه نوردان تیم ملی، در این صعود یاد و خاطره ی کوه نورد فقید کشورمان زنده یاد «مهدی اعتماد فر» را نیز که در بهار سال گذشته و در دومین تلاش مستقل خود، در راه صعود به این قله جان به جان آفرین تسلیم کرد را گرامی داشتند.

شعاعی افزود: کوه نوردان تیم ملی در سلامتی کامل به سر می برند و درحال بازگشت به ارتفاعات پائین تر هستند.

ایرج معانی از اردبیل، سید واسع سید موسوی از کردستان، مجید نعمت اللهی از لرستان، هادی صابری و سید حسین صالحی از کرج ،محمد نادریان، سیدمحمود هاشمی و محمد نصیری از تهران، عظیم قیچی ساز به عنوان مسوول فنی، علیرضا بهپور به عنوان پزشک، عباس رنجبری به عنوان مسوول تدارکات، جلال چشمه قصابانی به عنوان سرپرست دوم و محمود شعاعی به عنوان سرپرست تیم؛ در قالب کاروان اعزامی کشورمان به صعود قله «دائولاگیری»، موفق به کسب این افتخار ارزشمند برای میهن عزیزمان شدند . 
به نقل از کوه نوشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *