صعود به قله پنجه لی

مورخه ۱۹ خرداد ماه ۷ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قله پنجه لی صعود نمودند.
در این برنامه دو مهمان حضور داشتند.
افراد شرکت کننده : آقایان محمد رضا جلالی، محمد میرانی، علیرضا میمنت ، مهدی مهدی عراقی ، مهدی معظمی ، شاهین نادری، میهمانان(جاوید افشار، احمد نوری)
علی مفاخری سرپرست فنی

گزارش برنامه..

روز جمعه ساعت ۴:۳۰ صبح با ۳ دستگاه خودرو سواری ۹ نفر از قروه بسمت روستای کنگره که در دامنه شمالی قله پنجه لی قرار دارد، حرکت کردیم.
ساعت ۵:۲۰ پس از پارک خودروها در روستای کنگره، از کنار باغات روستا تا دامنه کوه به راه افتادیم.
از طرف یال شمال غربی که شیب ملایمتر و صخره های کمتری دارد، حرکت کردیم.
ساعت ۷:۴۰ به روی گردنه مشرف به قله (زین اسبی) رسیدیم
کله قندی های پنجه لی در حدود ۱۲ عدد است که با توجه به همپوشانی که دارد از دور ۵ تای آنها مشخص است و به پنجه لی معروف است.
وجه تسمیه پنجه لی
معنی کوه صخره ای بدلیل پنج کله قندی که از دور مشخص است و ( لی) به معنی سنگ یا صخره است، می باشد.
دو تا از کله قندی ها از همه بلند تر است زمانی که از سمت یال قره بلاغ یا دره شمال غربی کنگره صعود می کنید، دومی دو الی سه متر از اولی بلندتر است.

بر فراز قله
ساعت ۸:۱۵ بر فراز قله زیبای پنجه لی ایستادیم.
بعد از گرفتن چند عکس در زیر قله که سکوی مناسبی جهت استراحت است، صبحانه را صرف کردیم.
بعد از استراحت حدود یک ساعت از سمت شمال قله که دست به سنگ ساده ولی دره تقریبا پرشیب دارد، پایین آمدیم دره مناظر بسیار زیبای داشت، سپس بسمت خودروها رفته و ساعت ۱۳ به قروه رسیدیم.