پیمایش جنگل ماسال و شاندرمن

مورخه ۱۰ مرداد ۱۸ تن از اعضا باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول گلگشتی به جنگل ماسال و شاندرمن داشتند.

در این برنامه ۴ مهمان حضور داشتند.

گزارش برنامه…

روز چهارشنبه ساعت ۴ بامداد از مسیر همدان و اتوبان قزوین رشت بطرف شهرستان ماسال حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۴ به شهر ماسال رسیده و نهار در پارک شهر صرف کردیم.

با توجه به بارشهای چند روز گذشته مسیر جاده شاندرمن مناسب نبود و توصیه شد که منطقه ییلاقات ماسال نسبت به شاندرمن بهتره ما هم جاده زیبا پر پیچ و خم ییلاق ماسال را پیش رو گرفته بعد از حدود یکساعت داخل ابرهای زیبای گردنه شدیم.

نم نم باران بصورت مه پاش منطقه را گرفته بود در قسمت بالای مسیر که انتهای جاده به منطقه خلخال ختم می‌شد، بسیار خنک بود و همچنین جای مناسبی برای بر پایی کمپ نداشت چند کیلومتری پائین تر آمده محل مناسبی که آب و سرویس بهداشتی و محل مسطحی برای کمپ بود مشغول بر پایی چادرها شدیم.

چند نفر هم برای جمع کردن چوب خشک برای آتش شب راهی جنگل شدند هوا رو به تاریکی می‌رفت.

ساعت ۲۱ شام صرف شد و بعد در کنار آتشی که روشن کرده بودیم شب به یادماندنی سپری کردیم.

ساعت ۲۴ به چادرها رفته و مشغول استراحت شدیم.

روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۵ از خواب بلند شده یک مسیر زیبا در جنگل انتخاب کرده و ۱۰ نفر از همنوردان چند ساعتی مشغول پیمایش جنگل شدند.

در مسیر، آلوهای رسیده و شیرین جنگلی بود و گاهی مشغول چیدنش می‌شدیم.

ساعت ۱۰ به کمپ برگشته صبحانه را صرف کرده و سپس مشغول جمع کردن کمپ شدیم. جهت شبمانی در کنار ساحل دریای کاسپین در مسیر برگشت نزدیکی شهر ماسال کنار رود خانه نهار را صرف کردیم.

بعد از نهار بطرف ساحل زیباکنار حرکت کردیم.

ساعت حدود ۱۸ به ساحل زیبا کنار رسیده محل کمپ مشخص شد.

بعد از برپایی چادرها مشغول گشت و گذار کنار ساحل شدیم و بعد از شام مشغول استراحت شده که نیمه های شب دقایقی باران خوبی شروع به باریدن کرد که بلافاصله پوش چادرها را زده و خواب دلچسبی راکنار دریا تجربه کردیم.

روز جمعه ۱۲ مرداد ساعت ۶ از خواب بلند شده و کنار ساحل مشغول گذشت و گذار شدیم.

ساعت ۸ صبحانه صرف شد و از مسیر شهر سنگر وارد اتوبان رشت قزوین شده و همگی در صحت و سلامت به قروه رسیدیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه اقایان: طیب صالحی، رحمان رضایی، حمید یارویسی، شهرام نعمتی، فرهاد طاهری، حسین عربیان، امیر مرادی، کامبیز اقدامیان، جلال حنیفی

بانوان: صدیقه نوربخش، زهرا قاسمی ، الهه زارعی، میترا قبادی، شعله اکبری، مژگان یعقوبی، شریفه دولتی، آذر زارعی، مهوش نعمتی