صعود به قله درفک

مورخه ۷ تیر اعضای باشگاه قاجر بمناسبت سالروز آسمانی شدن همنورد عزیزمان زنده یاد رامین سنگین آبادی به قله درفک در استان گیلان صعود نمودند.

نفرات شرکت کننده در برنامه:

آقایان: طیب صالحی، عبداله سنگین آبادی، امیر مرادی، سامان نعمتی، شهرام نعمتی، علی الیاسی (سرپرست)

آقایان مهمان: علی قاسمی، رحمان رضایی

بانوان: صدیقه نوربخش، شریفه دولتی، عفت مرادی، رونیا توابیان، شعله اکبری، مهوش نعمتی، یسنا الیاسی

بانوان مهمان: آذر زارعی

گزارش برنامه…

چهارشنبه ۱۴۰۳.۴.۶

راس ساعت ۴:۳۰ بامداد با ۴ دستگاه خودرو سواری به تعداد ۱۶ نفر از همنوردان از مسیر همدان، رزن ، آوج، تاکستان، و اتوبان قزوین رشت حرکتمان را آغاز نمودیم.

ساعت ۷ در کنار پارک شهر آوج توقف کرده و نیم ساعتی را صرف صبحانه کرده و به مسیر خود ادامه دادیم.

ساعت ۱۰ به شهر رستم آباد رسیده و بسمت توتکابین حرکت کردیم.

پس از عبور از روستاهای سندس، چل بر، دشتیویل سمت چپ جاده اسفالته بسمت دفراز با شیب بالا به پلنگ دره سپس رشی که مسیر جنگلی با پوششی عالی بود، رسیدیم.

در قسمتی از جاده که سمت چپ مسطح بود و به امام زاده نورالعرش نزدیک بود کمپ خود را در ساعت ۱۱:۳۰ برپا کرده سپس مشغول گرم کردن غذا و صرف نهار شدیم.

بعد از صرف نهار و استراحت مختصری در ساعت ۱۵ تا ساعت ۱۸ مشغول پیمایش جنگل زیبای منطقه شده سپس به کمپ برگشتیم.

با جمع آوری هیزمهای خشک و رعایت کلیه نکات ایمنی در روشن کردن آتش در جنگل در محوطه بازی، آتش خوبی بر پا نموده و دور آن جمع شدین.

چای دودی دم کرده و مشغول صحبت خاطرات و برنامه فردا شدیم البته نا گفته نماند که گاها چند قطره باران هم داشتیم با توجه به اینکه هوا شناسی باران ۱۶ میلیمتری همراه رعد و برق را از بعدازظهر اعلام کرده بود ولی خبری نبود.

ساعت ۲۰ شام را صرف کردیم که زودتر مشغول استراحت شویم که فردا ساعت ۳ بلند شده و به سمت آخرین محل ماشین رو حرکت کنیم . ساعت ۲۱:۳۰ به چادرها رفته مشغول استراحت شدیم.

ساعت حدود ۱ بامداد روز هفتم تیر ماه با شروع شدت باران از خواب بلند شدیم.

هر لحظه شدت باران زیادتر می‌شد بطوری که ساعت ۳ که قرار بود بسمت بالا حرکت کنیم در چادرها ماندیم.

باران همچنان ادامه داشت ساعت ۷ مجبور شدیم کمپ را جمع کرده و به تراسهای امامزاده که محل خشک و مناسبی بود پناه ببریم.

صبحانه را در آنجا صرف کردیم برای ساعت ۱۰ از شدت باران کاسته شد و تعداد ۱۰ نفر از همنوردان جهت صعود قله از مسیر جاده شوسه و روستاهای سی دشت، تاوه، سینه رود و اربوناب حرکت نموده و در آنجا با توجه به گٍل بودن و لغزندگی راه ماشینها را متوقف کرده و از مسیر جاده عشایری روستای اربواقل که آخرین قسمت است که می‌توانی آب برداری حرکت کردیم.

یکی دیگر از زیبائی های این منطقه این بود که هر چه ارتفاع زیاد میشد نوع جنگل و درختان آن از گونه های جدیدی بود در این قسمت تراکم درختان گلابی وحشی یا همان امرود زیاد و بعد از آن تراکم درختان بلوط که همانند سایر درختان جنگلی بلند بود و هرچه بالاتر میرفتی تراکم کمتر و قدشان کوتاه تر می‌شد و بعداز آنان درختچه های زرشک و گیاهان بوته ای پوشش اصلی بودند.

در یک هوای بارانی مه پاش و مه آلود حرکت خودمان را در جاده عشایری شروع کردیم بعلت ریزش ریز باران پانچوها را به تن کرده و تقریبا بعد از دو ساعتی باران قطع شد و گاهاً آفتاب هم خود نمائی می‌کرد. پس از عبور از چند شیب به سنگ چینهای مسیر رسیدیم و سپس در ساعت ۱۵ به قله درفک رسیده و دقایقی را به یاد زنده یاد رامین عزیز که عمر کوتاه خود را با همنوردان باشگاه به اکثر قلل ایران صعود نموده بود گرامی داشته با انداختن چند قطعه عکس و صرف مقداری خوراکی برگشتیم.

ساعت حدود ۱۷:۳۰ به امامزاده رسیده و پس از جمع کردن وسایل ساعتی بعد بطرف شهر خمام و ساحل دریای کاسپین حرکت نمودیم.

چون هوا ابری بود و بارش ریزی هم ادامه داشت پس از عبور از جاده پر پیچ و خم درفک و بزرگ راه قزوین رشت ساعت ۲۳ به مجتمع ساحلی مروارید خمام رسیدیم.

پس از صرف شام یک سوئیت و سه آلاچیق جهت استراحت گرفتیم و ساعت حدود یک بامداد مشغول استراحت شدیم. مورخه ۱۴۰۳.۴.۸ روز جمعه تعدادی از همنوردان زودتر از خواب بیدار شده و در کنار دریا مشغول گشت گذار بودند و تعدادی نیز صبحانه آماده نمودند.

ساعت ۱۰:۳۰ وسایل را در ماشینها جابجا کرده و از مسیر رشت -طارم- زنجان- بیجار به سمت قروه حرکت کردیم.

ساعت ۲۲ در صحت و سلامت به شهرمان قروه رسیدیم.