پیمایش خط الراس
دوشاخ به دروازه
مورخه ۱۴ خرداد آقای مهدی مهدی عراقی از اعضای باشگاه در یک فوق برنامه موفق به پیمایش خط الراس بدر به قلل دروازه قلوز دوشاخ شد.


گزارش برنامه…
روز یکشنبه راس ساعت ۵:۱۵ صبح بعداز عبور از ناحیه منفصل شهری قلعه به سمت روستای ویهج با ماشین شخصی حرکت کردم نرسیده به روستای ویهج از دوراهی سمت راست به طرف روستای سرتیپ اباد حرکت کردم.
مسیر سرسبزی که به لطف بارانهای امسال شادابی خاص خودش راداشت.
بعداز عبور از سرتیپ اباد قلل سامان قاجر بدردروازه قلوز دکل جلوه نمایی می کند.
خط الراس زیبای نثار مایخوان که ازابتدای روستای امین آباد شروع می شود که با عبور از دوشاخ وسوزانی ها دست به سنگهای فنی مسیر صعود رو دوچندان زیبا وچالشی می کند.به روستای امین آباد رسیدم تا به اینجا مسیر اسفالت است.
آخر روستا ماشین را پارک کردم وبه طرف پیرسلیمان حرکت کردم.(احتمالا تا اخر تابستان مسیر امین آباد به پیر سلیمان اسفالت شود) بعداز خروج از روستانرسیده به  سنگ ضرغام از یال سمت چپ به طرف قله دروازه حرکت کردم.
مسیر سنگی زیبا وفنی است.
راس ساعت ۸ به قله دروازه رسیدم کمی استراحت وصبحانه مختصری خوردم پوشش گیاهی مسیر عالی وسرسبزی خط الراس دروازه به قلوز خستگی از تن هر کوهنوردی راخارج می کرد.
۱۵دقیقه استراحت کردم وبه طرف قله قلوز دامه مسیر دادم در طول هم می‌توان دست به سنگ شد یا از قسمت پاکوب ضعیفی که خودنمایی می کند به ادامه مسیر داد.
۱۰دقیقه بعداز حرکت به یکه برج رسیدم که مرز بین دروازه وقلوز هست(البته همنوردانی که ازدره اول روستا پیرسلیمان را جهت صعود انتخاب میکنند به یکه برج که رسیدند سمت راست به طرف قله دروازه وسمت چپ به طرف قله قلوز می باشد)حدود ۲۰دقیقه بعد به قلوز رسیدم با گرفتن عکس به ادامه مسیر پرداختم وراهی خط الراس قلوز به دوشاخ شدم.
در طول مسیر به  کلاه فرنگی رسیدم بعداز عبور کلاه فرنگی مسیر دست به سنگ شروع می شود البته میتوانیم دست به سنگ هم نشد و در مسیر عادی به‌راه خود ادامه دهیم (ولی جذابیت مسیر دست به سنگها وسوزانی ها هستند)به قله دوشاخ یاهمان دکل رسیدم.
با کمی استراحت در کنار دکل و خوردن میوه به طرف امین آباد رفتم البته دوشاخ‌روا باید باشناخت کامل رفت مسیر کاملا فنی می‌باشد
نیم ساعت بعد به  روستای امین ان آباد وبه محل پارک ماشین رسیدم وبا نگاه کردن طول مسیر صعود  خستگی از تنم در اومد.
طول مسیر ۱۱کیلومتر
چشمه اب ندارد.
پوشش گیاهی.گل کوهی. آویشن والک.ازوه ریواس…..
گونه های حیات وحش.کل بز،گرگ،گراز،خرگوش،عقاب ،کبک …
گزارش مهدی مهدی عراقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *