صعود قلل پریشان کوچک و بزرگ

مورخه ۳ تیر ماه ۱۰ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قلل پریشان کوچک و بزرگ در جنوب قروه صعود نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب…

قله پریشان کوچک

اعضاء شرکت کننده در برنامه اقایان: جلال حنیفی، شهرام نعمتی، چنگیزاردلان، محمد میرانی، علیرضا میمنت آبادی، حسین عربیان، محمد رضا جلالی،
علی مفاخری، پیام امانی، رحمان مرادیانی(سرپرست)
گزارش برنامه …..
روز جمعه ساعت ۶ صبح از قروه با دو ماشین شخصی به سمت روستای نعمت آباد حرکت کردیم که حدودا نیم ساعت طول می‌کشد و تا روستای میهم علیا جاده آسفالت است و از آنجا تا آخرین روستا( نعمت آباد) جاده شن ریزی است.

زمانی که برف بر روی زمین نباشد می توان با ماشین حدود دو کیلومتر جلوتر رفت تا به کنار رودخانه رسید و ماشین را آنجا پارک کرد.
زمان لازم از کنار رودخانه تا پناهگاه در فصول خشک حدود نیم ساعت است.

در پناهگاه با سه نفر از کوهنوردان اهل کرمانشاه ملاقات کردیم که آقای بهروز ایزدی رییس اسبق هییت کوهنوردی استان کرمانشاه نیز در میان آنان بود.

بعد از احوالپرسی از ایشان خداحافظی کرده و مسیر قله پریشان کوچک را در پیش گرفتیم.

مسیر پریشان کوچک تا زیر گردنه با مسیر نرمال پریشان و زیر تیغه شرقی با مسیر آلپی مشترک است.

در مسیر و جاهایی که برف دیرتر آب شده بوی علف های معطر ذهن و روح هر کوهنوردی را جلا می بخشد.

قسمت انتهایی مسیر صخره ای و نیاز به استفاده از تکنیک های سنگنوردی می‌باشد.

به همت آقایان: شهرام نعمتی، چنگیز اردلان و محمد ظاهری در سال ۱۴۰۰ توسط سیم بکسل حدود ۱۵متر ثابت گذاری شده و برای زمستان ریسک گذر از این معبر را بسیار کاهش میدهد.

از پناهگاه حدود یک ساعت طول کشید تا رسیدیم به قله پریشان کوچک.البته میانگین زمان لازم حدود ۲ساعت می‌باشد.

پس از صرف صبحانه عازم قله پریشان بزرگ شدیم و از مسیر موسوم به آلپی و تنوره به سمت قله پریشان بزرگ رفتیم.

صعود به این دو قله از این مسیر ها نیاز به راهنمای فنی دارد.

خوشبختانه نفرات این برنامه از نظر آمادگی جسمانی و فنی در حد خوبی بودند که باعث شد تا صعود ایمن و سریعی داشته باشیم.

پس از صعود قله پریشان بزرگ از مسیر نرمال راهی پناهگاه شدیم.

در بالای معبر سنگی موسوم به آبشار تیم کرمانشاه را مجدد ملاقات کردیم و چند دقیقه ای در کنار ایشان ماندیم .

کوهمردانی بسیار نازنین که همصحبتی با ایشان لذت بخش بود.

پس از رسیدن به پناهگاه و استراحتی مختصر به سمت رودخانه رفتیم و با سوار ماشین های شخصی به سمت قروه برگشتیم و ساعت ۱۳در کمال سلامتی به قروه رسیدیم و برنامه پایان یافت.

گزارش از رحمان مرادیانی

قله پریشان کوچک با ۳۰۵۰متر ارتفاع در سمت شرق قله پریشان بزرگ قرار دارد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.