صعود به قلل قاجر،بدر و وزیر

مورخه ۲۱ آبان ماه ۴ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قلل قاجر،بدر و وزیر صعود نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب..

اعضای شرکت کننده در برنامه آقایان: شهرام نعمتی-محمد رضا جلالی-محمد میرانی( سرپرست فنی) علیرضا میمنت آبادی (سرپرست)

گزارش برنامه…
روزپنجشنبه ۲۰ آبان ساعت ۱۶ از چهارراه مدرس با یک دستگاه ماشین بسمت روستای پیرسلیمان رفتیم.

ساعت ۱۶:۳۰ به روستا رسیده و راهی پناهگاه شدیم.

هوا ابری بود و پس از عبور از روستا نم نم برف شروع به باریدن کرد و هر لحظه شدت آن بیشتر می شد.ساعت ۱۷:۳۰ به پناهگاه رسیدیم.

شب را در پناهگاه خوابیدیم.

جمعه ۲۱آبان

ساعت ۶ از خواب بیدار شده و پس از جمع کردن وسایل و قرار دادن آن در گوشه ی یکی از اتاقهای پناهگاه، ساعت ۷ صبح با سرقدمی شهرام نعمتی راهی شدیم.

ساعت۸:۳۰ به قله بدر رسیدیم. در طول مسیر از قله های قاجر و وزیر نیز گذشتیم ولی توقفی بابت عکسبرداری نداشتیم.

در قله بدر هوا بسیار سرد و توام با کولاک بود.

پس از توقف کوتاه در قله،پایین بر گشته و ساعت ۱۰ به پناهگاه رسیدیم.

در برگشت مسیر بسیار مه آلود بود و تعیین مسیر برای هر کوهنورد آماتور سخت بود و تجربه جناب نعمتی بسیار به اجرای فرود و جهت یابی مسیر بدون استفاده از جی پی اس کمک کرد.

از یال که پایین آمدیم  مه کنار رفت و از سرعت باد نیز کاسته شد.

در پناهگاه صبحانه صرف کرده سپس به راه افتاده و ساعت ۱۲ به قروه رسیدیم.

یکی از نکات و تجربه های ارزشمند این برنامه تجربه استفاده از وسایل و تجهیزات مخصوص به فصل بود.

به عنوان مثال کفش های بنده مناسب صعود در این فصل نبود اگر چه با رعایت تمهیداتی و با اتخاذ راهکارهایی اذیت نشدم، ولی به همراه داشتن وسایل مختص هر فصل با توجه به وضعیت آب و هوا ضروری است. در خاتمه پیشنهاد میکنم در شرایط ناپایدار جوی مانند کولاک و مه برنامه ای اجرا نشود .