گلگشت و صعود به قله شاه نشین تخت

مورخه ۶ و ۷ خرداد ماه ۲۰ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماه اول گلگشتی به منطقه شاه نشین تخت در پاوه (کرمانشاه) داشتند.

در این برنامه ۲ تن ازاعضا به قله ۳۱۰۰ متری شاه نشین تخت یکی ازقلل رشته کوه شاهو صعود نمودند.

گزارش تصویری برنامه در ادامه مطلب..

قله شاه نشین تخت

اعضای شرکت کننده در برنامه

آقایان: طیب صالحی- شهرام نعمتی- فرهاد طاهری- مهدی لقایی- حسین عربیان- سعید طاهری- مشتاق لقایی و محمد رضا رشید امیری

بانوان: صدیقه نوربخش- زهرا قاسمی-شعله اکبری- شریفه دولتی- معصومه نعمتی- اورانوس دادگر- سارا عزیزی- مهناز نعمتی-سیما عزیزی- شمسیه توابیان- ساجده عزیزی- لیلا صالحی(سرپرست)

گزارش برنامه..

حرکت ازقروه بسمت پاوه

روز پنجشنبه ساعت ۱۵  با یک دستگاه ماشین ون و سواری از میدان بلال قروه بسمت پاوه حرکت کردیم.

پس از عبور ازشهرهای دهگلان-موچش- کامیاران- روانسر، ساعت ۲۰ به شهر پاوه رسیدیم.

رسیدن به پاوه

از انتهای شهر بسمت راست که جاده اش خاکی و شن ریزی شده بود، ادامه مسیر دادیم.

هدف ما این بود که کنار چشمه هوار بان مران چادر بزنیم.

حرکت بسمت هوارها

هوارها سکونتگاه های فصلی در ارتفاعات شاهو هستند که توسط دامداران و عموما از اواخر بهار تا اوایل پاییز مورد استفاده قرار می گیرند. هوارها دارای معماری ساده سنگ چین با پلان مدودر و چارگوش هستند. از هوارهای مهم شاهو، هوار شیخ عزیز، هوار هانه شاهو، هوار برزه، هوار گافران، هوار بولی بفر و هوار پیاز دول هستند.

پس از حدود ۱۰ دقیقه به جنگل های بلوط  و هوارها رسیدیم. جمعیت زیادی جهت گردش در منطقه بودند.

ما جهت چشمه بالاتر رفتیم که آن منطقه را پادگان می گفتند. اما همه چشمه های مسیر خشک شده و اصلا آب نداشتند. متاسفانه بجهت کم آبی، پوشش گیاهی منطقه مانند پاییز شده و ازطراوت بهاری خبری نبود.

چادرها را در سکوهایی که جهت چادر درست کرده بودند، برپا کردیم.

کم کم جمعیت کم شدند.

شام را ساعت ۲۲:۳۰ صرف کردیم و پس ازساعتی خوابیدیم.

حرکت بسمت قله

ساعت ۵:۲۰ آقایان طیب صالحی و شهرام نعمتی ازمسیر جاده جیب رو حرکت کرد و ساعت ۵:۴۵ به هوار بان مران رسیدند.

در انتهای مسیر جیب رو بسمت چپ رفته و ساعت ۶:۱۵ به چشمه آب گوارایی رسیدند که زیر درخت بید بود و زیبایی منطقه را دوچندان کرده بود.

نمایی از طبیعت مسیر قله

بر فرازقله

ساعت ۷:۴۵ بر فرازقله شاه نشین تخت ایستادند.

پس ازگرفتن چند عکس به پایین برگشتند.

همنوردانی هم که در کنار کمپ( منطقه موسوم به پادگان) بودند ارتفاع کمی را در بین بلوط های زیبای منطقه بالا رفته و پس ازساعتی برگشتند.

بانوان شرکت کننده در برنامه

حرکت بسمت پاوه

بعلت نقص فنی ماشین سواری، همنوردان مدتی را مشغول درست کردن آن شدند که در نهایت یکی ازهمنوردان بزرگوار پاوه آقای  صباح ولدبیگی( مسول باشگاه نور) به همراه یک مکانیک آنجا آمد و پس ازتشخیص علت، ماشین را به شهر پاوه بردند.

آقایان ولد بیگی و صالحی

ما هم با ماشین ون به پاوه آمده و در پارک انتهایی بسمت شهر روانسر منتظرشان شدیم.

خوشبختانه طولی نکشید که پیش ما آمدند و نقص ماشین برطرف شده بود.

همگی ناهار را در پارک صرف نمودیم.

حرکت بسمت قروه

ساعت ۱۵:۱۰ ازپا.ه حرکت کرده و  همگی در نهایت سلامت ساعت ۲۰:۳۰ به قروه رسیدیم.