گلگشت و سنگنوردی در منطقه چالابه

مورخه ۲۳ آبان ماه طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم ۱۰ تن از اعضای باشگاه قاجر گلگشتی به منطقه چالابه داشتند و سه تن از همنوردان( آقایان: شهرام نعمتی، محمد ظاهری و شاهین نادری) در یکی از مسیر های با ابزارگذاری تمرین سنگنوردی نمودند.

گزارش تصویری برنامه در ادامه مطلب…

چالابه

اعضای شرکت کننده در برنامه:
بانوان: عفت مرادی، شعله اکبری، مژگان یعقوبی، شمسیه توابیان – لیلا صالحی(سرپرست)
آقایان: شهرام نعمتی، امیر مرادی، شاهین نادری، اکبر مخدومی – محمد ظاهری(سرپرست فنی)

روز پنجشبه ۲۲ آبان ۱۰ تن از همنوردان باشگاه قاجر ساعت ۱۳:۱۵ با یک دستگاه ون با رعایت موازین بهداشتی از قروه بسمت روستای چالابه حرکت کردیم.

پس از عبور ازشهرهای سنقر، بیستون و گذشتن از پلیس راه دو راهی هرسین و کارخانه سیمان کرمانشاه به تابلوی چالابه که حدود ۱۰ کیلومتر قبل از کرمانشاه هست، رسیده بسمت راست رفتیم.

روستای چالابه از جاده فاصله داشت ما مستقیم تا کیوسک محیط بانی چالابه که آخرین محل پارکینگ ماشین هاست،ساعت ۱۶:۳۰رسیدیم.

با رسیدن ما به پارکینگ یکباره هوا متغیر شد و باران شروع به بارش کرد.

با مینی بوس تا مسیر کوتاهی را رفته سپس پیاده شده بسمت راست رفتیم و بارش باران هم شدت گرفت اما هوا بسیار عالی بود خبری ازسوزو سرما نبود.

بارش شدید باران

از میان درختان بلوط گذشتیم. پس ازحدود ۲۰ دقیقه به محل کمپ رسیده و زیر باران چادرها را برپا کردیم.

برپایی چادر زیر باران

با تاریک شدن هوا، باران هم بند آمد.

شام را هر کدام از همنوردان در چادرهای خود صرف نمودند.

کم کم ستاره ها در آسمان جلوه گری می کردند و با پیدا کردن تکه چوبهای خشک آتشی درست کرده و ساعتی را با همنوردان کنار آن نشستیم و شب خاطره انگیزی را سپری کردیم.

شعله های آتش باردیگر جمع خوبمان را گرد هم آورد

حدود ساعت ۲۳ در چادرها خوابیدم به امید فردایی با هوایی مناسب.

جمعه ۲۳ آبان

صبح ساعت ۷:۳۰ بیدار شدیم.

هوای بسیار عالی بود و پاییز ازگوشه گوشه های منطقه زیبای چالابه دلبری می کرد.

همنوردانی که می خواستند سنگنوردی کنند،چندین مسیر را ازصبح بررسی کردند.

سنگنوردان در حال بررسی مسیر

صبحانه را در کنار چادرها و هوایی مطبوع صرف کردیم.

پس از صرف صبحانه تیم سنگنوردی جهت تمرین رفتند، ما هم قرار شد به دره روبروی سمت چپ کمپ بریم.

حرکت بسمت دره

همه مسیر پر ازدرختان زیبای بلوط بود البته چند درخت زالزالک هم در مسیر دیدیم.

بانوان باشگاه

پس از حدود نیم ساعت و گذشتن از جنگل بلوط و رودخانه ای که در این فصل کاملا خشک شده بود به انتهای دره رسیدیم که در این نقطه مسدود بود.

در مسیر بازگشت، پیش تیم سنگنوردی رفتیم.

محمد ظاهری با ابزارگذاری تا بالا رفته و همانجا کارگاه را بنا کرده بود سپس با حمایت او شاهین نادری صعود کرد و بعد از او شهرام نعمتی بالا رفت.

شاهین در حال حمایت محمد

شهرام در حال صعود

هر سه سنگنورد در کارگاه

سنگنوردان چندین بار روی مسیر تمرین کرده سپس به محل کمپ برگشتند.

حدود ساعت ۱۳ بعد ازبرگشتن سنگنوردان ناهار را همگی در هوای دلپذیر پاییزی کنار هم صرف کردیم.

پس ازصرف ناهار سریعا چادرها را جمع کردیم چون هوا دوباره ابری و بلافاصله بارانی شد.

جمع کردن چادرها

ساعت ۱۳:۴۵ راهی پارکینگ در هوایی بارانی شدیم.

ساعت ۱۴:۱۵به پارکینگ رسیدیم در این فاصله بارش باران نیز بند آمد.