شناسایی مسیر دره یخار جهت صعود زمستانه

مورخه ۱۸ و ۱۹ آبان ۵ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم  جهت شناسایی مسیر دره یخار برای صعود زمستانه به دماوند رفتند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب….
دره یخار

به نام خالق کوه ها
صبح چهارشنبه ۱۸ آبان همراه  4 تن از اعضای باشگاه قاجر با یک دستگاه کاپرا شخصی ساعت ۴ صیح از قروه به سمت دماوند حرکت کردیم.
 ساعت ٩:١۵ به تهران رسیده سپس به سمت پلور و از آنجا بسمت جاده امل رفتیم.
 جاده  ترافیک سنگینی داشت.پس از گذشتن از روستای حاجی دلا و عبور ازجاده های پر پیچ وخم این روستا ساعت ۱۳:۵ به محلی به نام گردنه سر رسیدیم.ماشین را پارک کرده و ناهار مختصری خورده و ساعت۱۳:۵۰ آماده حرکت شدیم.
راس ساعت ۱۸:۱۵ به پناهگاه رسیدیم.
 دوگروه از کوهنوردان شهرکرد آنجا بودند پناهگاه شلوغ  و پر از زباله بود.(ظرفیت این پناهگاه ۲۰نفر میباشد).
پس از صرف شام خوابیدیم.
۱۹ آبان
صبح ساعت ٧ به سمت بالا حرکت کردیم و دربین راه رحمان مسیر دره یخار را مشاهده و عکاسی می کرد.
پس از ساعاتی کوه پیمایی،بنا به تشخیص سرپرست تیم به دو دسته تقسیم شد.
تیم اول در مسیر دره یخار
  تیم اول برای شناسایی دره یخار و مسیر زمستانه رفتند  و تیم دوم به پناهگاه برگشتند.
دراین حین هوا نامساعد و برف و مه  کل منطقه را فرا گرفت. بعدازشناسایی مسیرساعت٩:۵٠ تیم اول هم به پناهگاه برگشتند.
پس از جمع کردن وسایل به سمت پارکینگ حرکت کردیم.
ساعت١٢:۱٠ به  محل پارک ماشین رسیده  سپس به سمت قروه حرکت کردیم.
در مسیر بازگشت هم جاده ترافیک سنگین داشت.
ساعت ۱۰:۱۵ در نهایت سلامت به قروه رسیدیم.( این برنامه صرفا برای شناسایی مسیر دره یخاره برای صعود زمستانه بود.)
گزارش : علی رضا میرانی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۸ و ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۶
شرکت کنندگان آقا: محمد میرانی، رحمان مرادیانی، علی رضا میرانی، سینا ابراهیمی، طیب صالحی (سرپرست)