جمع آوری طناب های غار پراو

مورخه ۱۲ و ۱۳ آبان ماه ۶ تن از غارنوردان تیم قروه به همراه تنی چند از سایر غارنوردان، طنابهایی غار پراو را که در ۲۳ مهر پیمایش کرده بودند، جمع آوری نمودند.

گزاش برنامه در ادامه مطلب…

گزارش برنامه
طبق روال هر ساله غار نوردی با نزدیک به شدن فصل زمستان وشروع بارندگی های پاییزی و سرد شدن دیگر غارنوردی انجام نمی دهند به همین دلیل طناب های ثابت گذاری شده غار ها رو جمع میکنند این بار نوبت غار پراو بود که طناب های ثابت گذاری شده اش را  جمع کنند.
 بعد از برنامه ۲۳ مهر که غار پراو توسط تعدادی از غارنوردان پیمایش شده بود، هنوز طنابها کامل از غار خارج نشده بود .
طی برنامه قبلی طناب ها را از چاه۲۶جمع  و تا چاه ۱۲اورده بودندکه واقعا جای خسته نباشید و خدا قوت داره به اقای یوسف سوری نیا که زحمت این کار را به عهده گرفته بودند.
 طی هماهنگی هایی که با اقای داوود مفاخری شده بود قرار شد که روز پنج شنبه و جمعه مورخ۱۳و۱۴ابان ماه همه  طناب ها از چاه ۱۲و بقیه طناب های باقی مونده را جمع کنند قرار شد از قروه من، ادیب خالدیان و میثم ایرانپور برای کمک برویم چون ادیب و میثم قرار بود داخل غار بروند و تجربه غار پراو را نداشتند تصمیم گرفتیم که ما یک روز زودتر حرکت کنیم که بتونیم  در پناهکاه استراحت کنیم.
روز چهارشنبه ۱۲آبان ساعت ۱۱صبح از قروه با ماشین بین شهری به طرف سنقر حرکت کرده حدود ساعت ۱۳:۳۰ به سنقر رسیده سپس با ماشین دیگری به طرف کرمانشاه حرکت کردیم.
 ما بین کرمانشاه و بیستون در منطقه چالابه پیاده شده و حدود ساعت ۱۴:۳۰با خوردن مختصر نهار  ساعت ۱۵  به سمت پناهگاه پراو حرکت کردیم.
 ساعت۱۷:۳۰ به کانی دوزری رسیدیم چون دیگه بالا چشمه آب نیست حدود ۱۰لیتری اب از کانی دوزری برداشته به طرف پناهگاه حرکت کردیم. قبل از رسیدن به تابلو خسته نباشید دوم و با تاریک شدن هوا مه شدیدی اطراف را فرا گرفت که واقعا دید خیلی سخت شده بود .
ساعت ۱۹:۱۵ به پناهگاه رسیده و بعد از صرف شام و ریکاوری زود خوابیدیم.
صبح ساعت ۸:۳۰ بود که یوسف سوری نیا به پناهگاه آمد و مشغول صرف صبحانه بودیم که سایر غارنوردان هم آمدند.
اول تیم همدان آمد بعد از یک ساعت آقای داوود مفاخری  با دو تن از غارنوردان سنندج مناف و وحید امدند.
بعد از صرف نهار و یوسف سوری نیا افراد را تیم بندی کرد و اعضا وسایل شان را جمع کرده و تیم اول ساعت ۱۶ داخل غار رفتند و قرار بود طناب های جمع شده را از چاه ۱۲بالا بیارند و تیم دومم دو ساعت توی غار تا هرجا رسیدند، کمک کنند که کیسه بار ها را بالا بیارند.
میثم با یوسف سوری نیا و چهار تن دیگر از افراد با تیم اول رفتند. ساعت۱۹:۳۰ ادیب با سه نفر دیگر داخل غار رفته و در چاه ۵ به دیگران  رسیده بودند و با آنها کیسه بار ها را بالا آوردند.
ساعت ۲۳:۳۰ همه تیم بالا آمده و سریع شام خورده  و خوابیدیم و
ساعت۷.۳۰ بلند شده و بعد صرف صبحانه وسایل را جمع کرده طناب هارا توی کوله گذاشته به طرف پایین برگشتیم.
ساعت۱۳:۲۰ همگی پایین کنار ایستگاه محیط بانی بودیم آقا داوود با مناف و وحید طرف سنندج رفته  من به همراه ادیب و میثمم با اتوبوس به همدان رفته ار آنجا با ماشین بین راهی به سمت قروه برگشتیم .
گزارش ار سیناابراهیمی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۲ الی ۱۳ آبان ۱۳۹۵
شرکت کنندگان آقا: تیم قروه: سینا ابراهیمی، میثم ایرانپور، ادیب خالدیان، مناف فتاحی، وحید مرتضایی، داوود مفاخری (سرپرست)