صعود به قله پریشان از مسیر آلپی

مورخه ۳و۴دی ماه ۱۰ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم  به قله ۳۱۵۰ متری پریشان از مسیر آلپی صعود نمودند.

ارتفاعات صخره ای پریشان در جنوب قروه واقع شده است.

ظهر روز پنج شنبه ۷ نفر از اعضا با خودرو شخصی ساعت ۱۵ از قروه به نعمت آباد رفته و ماشین ها را کنار شکاربانی پارک کردند و از آنجا به سمت پناهگاه پریشان عظیمت کردند.
ساعت ۱۷ من، سینا ابراهیمی و میلاد رحمانی از قروه به سمت روستای میهم حرکت کردیم، ساعت ۱۸:۱۵ از روستای میهم به سمت پناهگاه حرکت کردیم. با وجود برف کوبی تیم اول کار ما راحت تر بود ساعت ۱۹:۱۵..به پناهگاه رسیدیم. پس از تعویض لباس ها مدتی کنار دوستان به گفت و گو مشغول بودیم و پس از آن مشغول گرم کردن غذا شدیم. شام را صرف کرده و  ساعت ۹ بخواب رفتیم .
صبح روز جمعه ساعت ۵:۳۰ از خواب بیدار شدیم و نهایتا ساعت ۶:۱۵ صعود را آغاز کردیم.پس از صعود یال بالای پناهگاه به سمت چپ تغییر مسیر دادیم به سمت دیواره پریشان حرکت کردیم و با تراورس زیر دیواره به مسیر آلپی رفتیم، بیشتر معبر ها به صورت نفر، نفر طی میشد و کمی اتلاف  وقت داشتیم، این مسیر دو کراکس دارد، ابتدا از یک دهلیز بالا می رویم و در انتهای آن با دست به سنگ شدن و حمایت افراد از آن قسمت می گذریم، ما بقی مسیر به قله منتهی می شودو همگی در ساعت ….به قله ۳۱۵۰ متری پریشان رسیدیم.
پس از گرفتن عکس و خوردن تنقلات از مسیر عادی به سمت پناهگاه برگشتیم. کوله ها را جمع کردیم و پس از آن پناه‌گاه را نیز تمیز کردیم، در هوایی مه آلود تا روستا رفتیم به سمت قروه برگشتیم.
گزارش ادیب خالدیان.

تاریخ اجرای برنامه: ۳ و ۴ دی ماه ۱۳۹۴
شرکت کنندگان آقا: شهرام نعمتی، رامین سنگین آبادی، طیب صالحی، میلاد رحمانی، امیر مرادی، سیامک جعفری، ادیب خالدیان، سینا ابراهیمی، پدرام نعمتی، کامران محمدی(سرپرست)