کشته شدن دو غارنورد اسپانیایی در طی یک برنامه غارنوردی درمراکش
دو غارنورد اسپانیایی در طی یک رویداد ناگوار در برنامه غارنوردی در مراکش کشته و یک نفر بشدت زخمی شد.
به گزارش روزنامه گاردین سه غارنورد اسپانیایی که عضو فدراسیون کوهنوردی اندلس بودند از گروه ۹ نفره جهت کاوش غارهای دیگر رشته کوه اطلس مراکش در روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) جدا شده بودند.  
هنگامی که آنها در سر موعد مقرر به شهر Ouarzazate  باز نگشتند هم تیمی های آنها به مسئولین امداد خبر دادند.
عملیات تجسس به دلیل مه غلیظ تا صبح ۴ آوریل(۱۵ فروردین) به طول انجامید، یعنی ۴ روز پس از اعلام مفقودی تیم امداد مراکشی آنها را در اعماق یک دره تنگ به عمق ۴۰۰ متر یافت.
به طور معجزه آمیزی هر سه نفر زنده بودند.
به دلیل دشواری رسیدن به مصدومین، ساعت طلایی تا زمان دسترسی تیم امداد به آنها بسرعت می گذشت. متاسفانه دو نفر از مصدومین که هر دو ۴۱ سال سن داشتند در گذشتند. یک نفر قبل از اینکه تیم نجات به آنها دست یابد و یک نفر روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین) در حالی که برای تخلیه آماده می شد. مصدوم سوم که ۲۷ سال دارد به بیمارستانی در شهر Ouarzazate منتقل شد در حالی که دارای چندین شکستگی و ترومای سر بود. البته انتظار می رود که زنده بماند.
بر اساس یک گزارش غیررسمی از سوی تیم امداد مراکشی، یکی از سه نفر برروی توده یخی سر خورده و سه نفر دیگر را با خود به درون دره کشانده است.
خانواده و دوستان دو غارنورد کشته شده و فدراسیون کوهنوردی اندلس بشدت مقامات مراکش را بدلیل تاخیر در عملیات امداد که به فوت غارنوردان انجامید تحت انتقاد قرار داده اند.
اجساد دو غارنورد و غارنورد نجات یافته روز سه شنبه ۷ آوریل (۱۸ فروردین) به اسپانیا بازگردانده شد.
منبع: غارنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *