صعود به قله بدر
مورخه ۱۷ بهمن ۶ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر به قله ۳۲۹۸ متری بدر در جنوب قروه صعود نمودند.
گزارش برنامه در ادامه مطلب…..

گزارش برنامه صعود به قله بدر
این برنامه به دلیل برگزاری مسابقات جام سامان با هماهنگی هیئت کوهنوردی به زمان دیگری موکول شد، همچنین با توجه به اینکه هواشناسی افزایش شدت وزش باد را پیش بینی کرده بود برنامه تعیین شده شعبان کچل و تمرین چادر زنی بود، با هماهنگی هیئت، صعود به قله بدر تغییر یافت.
ساعت ۱۶:۲۰ به همراه اعضای گروه از قروه به سمت روستای پیرسلیمان (خه نان آباد) حرکت کردیم.
کوه بدر در جنوب شهرستان قروه و حد فاصل مرز استان کردستان و کرمانشاه با ارتفاع ۳۲۹۸ متر از سطح دریا قرار دارد.  برای رسیدن به دامنه کوه،  از این مسیرها می توان گذشت:  از قروه به طرف روستاهای قلعه، سرتیپ آباد، امین آباد، پیر سلیمان  و از آخرین روستا یعنی پیر سلیمان پناهگاه مشاهده می شود.
به دلیل بارش کم برف زمستان امسال، ما با ماشین از روستای پیرسلیمان گذشتیم و در آخرین خانه باغ منطقه ساعت ۴:۵۰ از ماشین پیاده شدیم و به سمت پناهگاه حرکت کردیم.
ساعت ۱۷:۳۷ به پناهگاه رسیدیم.
به محض رسیدن به پناهگاه  به نظافت آنجا پرداختیم و سپس شیشه های درب و پنجره را نصب کردیم.
بعد از چند لحظه استراحت و خوردن تنقلات در ساعت ۱۹:۱۷ عزم صعود به داشتیم که دو نفر از اعضای گروه به نام های شاهین نادری و کامیل حسنی به پناهگاه آمدند.
 و ما در هوای مهتابی و دلپذیر  به سمت قله حرکت کردیم ضمن این که دو تن از اعضای گروه، علی حسن بیگی و سینا ابراهیمی اولین باری بود که به قله بدر می آمدند، به دلیل بارش های کم امسال میر یخ زده بود و برف کوبی چندانی نداشتیم.
 در ساعت ۲۰:۵۳ به قله رسیدیم.
پس از گرفتن چند عکس ، استراحت و خوردن تنقلات به سمت پناه گاه بازگشتیم.
ساعت ۲۲ به پناه گاه رسیدیم. سپس پس از صرف شام خوابیدم.
ساعت ۶:۳۰ از پناه گاه به سمت ماشین حرکت کردیم و در ساعت ۶:۵۳ به سمت قروه حرکت کردیم.
ساعت ۷:۱۰ در سلامت کامل گروه، به قروه رسیدیم.
ضمن تشکر از آقای طیب صالحی جهت در اختیار گذاشتن خودرو شخصی ایشان برای اجرای برنامه مذکور.
 گزارش: کورش دروزمی

شرکت کنندگان آقا: سینا ابراهیمی، علی حسن بیگی، علی الیاسی، نبی اله شفیعی، شهرام نعمتی، کورش دروزمی(سرپرست)