صعود به قله پریشان

مورخه ۳۰ آبان ۱۵ تن اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قله پریشان در جنوب قروه صعود نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب….
قله پریشان

گزارش صعود به قله پریشان
طبق برنامه تنظیمی هیئت و گروه کوهنوردی قاجر قروه در مورخه ۹۳/۸/۲۹ تعداد ۶ نفر از کوهنوردان راس ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه از طریق ترمینال توسط مینی بوس روستای میهم عازم روستای نعمت آباد شدیم در ساعت ۱۶ به روستا رسیده و در یک هوای مناسب پائیزی بطرف پناهگاه حرکت کردیم از ارتفاع ۲۱۰۰ متری به بعد برف زمین را سفید پوش کرده بود در ساعت ۱۷ به پناهگاه رسیدیم که دو نفر از همنوردان گروه زودتر از ما به پناهگاه آمده بودند تعداد ۵ نفر از بچه های دزج نیز در محل پناهگاه مستقر شده بودند ، وسائلها را از کوله در آورده بعد از پوشیدن لباس گرم چند نفر از بچه ها جهت آوردن آب به چشمه رفته و بقیه نیز محل نشستن را آمده نمودند هوا رو به تاریکی میرفت ، ارتفاعات منطقه زیبای خاصی را از خود نمایان میکردند بطوری که دامنه های شمالی ارتفاعات پریشان کاملا سفید پوش و ارتفاعات جنوبی دروازه لکه کوچکی از برف را نداشت ، ساعت ۱۹ نیز ۳ نفر از همنوردان به پناهگاه آمدند سپس مشغول گرم کردن غذا و صرف شام شدیم ، بعد از صرف شام یادی از خاطرات گذشته نمودیم سپس برنامه فردا توسط سرپرست اعلام شد و مشغول استراحت شدیم.
۹۳/۸/۳۰
ساعت ۶:۳۰ از خواب بلند شده بعد از صرف صبحانه ۷ نفر از همنوردان ساعت ۸  بطرف قله حرکت کردیم البته ۳ نفر از همنوردان نیز به پناهگاه رسیدن ، قرار شد قله را از مسیر تنوره جنوب شرقی صعود کنیم .
هرچه بالاتر میرفتیم ارتفاع برف بیشتر میشد بطوری که در زیر دیواره ارتفاع برف در بعضی نقاط به یک متر نیز میرسید که باعث کندی حرکت میشد وقتی از گردنه عبور کردیم برف کم شد بطوری که در دامنه جنوبی بعضی نقاط پوشش برف داشت باد سردی شروع شده بود در مسیر تنوره که دست به سنگ شدیم نیاز به دستکش بود.
 در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه به قله رسیدیم سپس از مسیر قله فرعی و نرمال بطرف پناهگاه براه افتادیم چهار نفر از همنوردانی که در پناهگاه بودند تا گردنه آمده بودند و برگشتن ، در مسیر آبشار بهاره ای که در مسیر نرمال است کاملا یخ زده بود که نیاز به کلنگ است که با احتیاط بیشتری از آن عبور کرد ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به پناهگاه رسیده بعد از صرف نهار بطرف قروه حرکت کردیم.

تاریخ اجرای برنامه: ۳۰ آبان ۱۳۹۳
شرکت کنندگان آقا: : ۱- شهرام نعمتی ۲- بهروز یعقوبی ۳- شهریار محمدی ۴- امیر مرادی ۵- پرویز میهمی ۶- پطرس حقشناس ۷- مازیار نعمتی ۸- مهدی ضیایی ۹- سیامک جعفری ۱۰- محمد حنیفی ۱۱- محمدسعید حنیفی ۱۲- علی حسن بیگی ۱۳- وریا نصیری ۱۴- گروسی ۱۵- جلال حنیفی (سرپرست)