پیمایش خط الراس قله الوند تا قله کرکسین اسدآباد

دونفر از اعضای هیئت و گروه قاجر مورخه ۱۳ و ۱۴ خرداد خطالراس قله الوند تا قله کرکسین در اسد آباد را پیمایش نمودند

گزارش این برنامه را در ادامه مطلب بخوانید…..

گزارش پیمایش خط الراس قله الوند تا قله کرکسین اسدآباد
در مورخه ۱۳/۳/۹۳ اینجانب شهرام نعمتی بهمراه آقای ناصر براتی یکی از کوهنوردان چهاردولی دزج ساعت ۱۶بطرف همدان حرکت کردیم در ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه به گنجنامه رسیده و بلافاصله بطرف دشت میشان حرکت کردیم در ساعت 18:10دقیقه به پناهگاه رسیده و پس از صرف چای بطرف قله الوند براه افتاده در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه به قله رسیدیم
 سپس بطرف پناهگاه کلاغ لانه حرکت کرده که همزمان با سه تن از کوهنوردان همدان در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه رسیدیم
 بعد از زدن دوری در محوطه و چیدن مقداری آویش جهت دم کردن با چای شب و آوردن آب ساعت ۲۲ شام صرف شد و پس از صرف چای و بررسی مسیر فردا مشغول استراحت شدیم.
مورخ۱۴/۳/۹۳
ساعت ۵:۳۰ از خواب بلند شده و بعد از پر کردن قمقمه های آب کوله ها را جمع کرده در حدود ساعت ۵:۵۰ دقیقه از زیر سوزنیهای قله کلاغ لانه بطرف قله دام برف براه افتادیم هوا بسیار مناسب و گاهی نیسم خنکی می وزید در ساعت ۸ در چند متری زیر قله دام برف صبحانه را صرف نمودیم. سپس بطرف قله حرکت کرده که در ساعت ۹ به قله رسیدیم پائین دست دره ها مملو از باغات سرسبز و زیبائی بود
 بعد از انداختن چند عکس بطرف جانپناه قزل براه افتادیم شیب تندی را پشت سر گذاشته و به جانپناه رسیدیم

پناهگاه قزل ارسلان
 یک گروه از بچه های همدان جهت صعود قله مشغول حرکت بودند و سه نفر نیز مشغول جمع کردن وسایلهایش بودند.بعد از خوش بشی با آنها ما هم راهی قله شدیم تقریبا از دویست متری قله باید دست بسنگ شد مسیر ساده و دارای گیره مناسبی است که بصورت سولو براحتی میتوان مسیر را صعود نمود در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه قله صعود شد

قله قزل ارسلان
 بعد از انداختن عکس با بچه های همدان از زیر صخرهای قله تراورزی انجام داده و بطرف قله کرکسین حرکت کردیم (با توجه به اینکه بچه های همدان پیشنهاد دادن از زیر صخرها تراورس کنیم ما هم کوله ها را پائین جا گذاشته و بدونه کوله به قله رفتیم) وقتی از قله مسیر را بررسی کردیم براحتی میتوانستیم مسیر را دور نزنیم و از قله سرازیر شویم ) از قله قزل دو راه برای کرکسین است اولی از یال غربی بطرف باغها سرازیر شوی و دومی یال جنوبی که ما یال(دقیقا خط الراس) را انتخاب کردیم در ساعت ۱۷:۲۰ به پناهگاه رسیدیم

پناهگاه کرکسین
 در ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه قله صعود شد پس از انداختن عکس از یاد بود دو عزیز همنورد اسدآبادی که در همان قله دچار بهمن شده بودند برنامه با یاد تمامی شهیدان کوهستان بخصوص سامان عزیز به پایان رسید.

گزارش از شهرام نعمتی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۳و۱۴ خرداد ۱۳۹۳
شرکت کنندگان آقا: ناصر براتی، شهرام نعمتی(سرپرست)