صعود به قله پریشان و بازسازی پناهگاه

۶ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر روز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ به قله ۳۱۵۰ متری پریشان صعود نموده سپس  پناهگاه پریشان را تمیز و رنگ کاری کردند.

گزارش برنامه را در ادامه مطلب ببینید….
مسیر پناهگاه
قله پریشان

گزارش برنامه……
ساعت ۵:۲۴ روز پنج شنبه از ترمینال قروه راهی پناهگاه پریشان  شدیم.
برای رسیدن به دامنه این کوه،باحرکت از شهرستان قروه، ابتدا ۱۰ کیلومتر از مسیر جاده همدان طی می شود سپس به سمت راست تغییر مسیر داده(جاده فرعی کنار پادگان قدس) و پس از عبور از روستاهای میهم سفلی و علیا(تا این قسمت جاده آسفالت بوده و ادامه مسیر شن ریزی می باشد)، ولی آباد و نعمت آباد به دامنه کوه پریشان می توان رسید.
6:23 از ماشین پیاده شدیم بعد از یک ساعت کوه پیمایی در هوایی خنک  به پناهگاه رسیدیم.
کمی استراحت کرده و مشغول تمیز کردن پناهگاه شدیم و از آنجایی که به علت روشن کردن آتیش بعضی افراد ناآگاه دیوار ها پناهگاه سیاه شده بود، قبلا تصمیم گرفته بودیم دیوار ها را رنگ کنیم.
آقای میثم ملکی زحمت کشیدن و در این امر بدون دریافت هزینه به ما کمک کردن و دیوار ها را رنگ کردند.
که قبل از رنگ کردن همگی دیوار را پوساب کشیدیم تا سیاهی را تا حدودی پاک کنیم.
بعد از اتمام کار ۳ نفر از شهروندان قروه به پناهگاه آمدن و قرار شد فردا با هم به قله برویم.
 صبح روز جمعه به علت خستیگی خواب ماندیم و ۶:۳۰ صبح بیدار شدیم و تا ۸ صبح مشغول به جمع کردن وسایل,  صبحانه خوردن و بالاخره راهی قله پریشان شدیم.
 گروه ۶  ما ۹:۳۰ دقیقه به قله پریشان رسید و تا ساعت ۱۰:۲۴ روی قله بودیم.
۱۱:۲۰ دقیقه به پناهگاه رسیدیم . استراحت کرده تجدید انرژی کردیم و تا ساعت ۱:۳۰ کار رنگ کردن پناهگاه تمام شد و به قروه بازگشتیم.
هنگام بازگشت هوا غبار آلود شد .
در ضمن آقایان: مسلم جبریلی بهنام اوسطی و آقای مهری در تیم کوهنوردی با ما همراه شدند.
گزارش ادیب خالدیان

تاریخ اجرای برنامه: ۲۶ مهر ۱۳۹۲
شرکت کنندگان آقا: :میثم ایرانپور.شاهین نادری. ادیب خالدیان. علیرضا مقیمی. مثیم ملکی(استاد کار) سیامک جعفری(سرپرست)