پیمایش غار قلایچی در بوکان
طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول ۴ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر غار قلایچی را در بوکان پیمایش نمودند
در این برنامه هیوا احمدی از سنندج، کاوان محمد زاده از سقز و ۴ نفر از غارنوردان اماوند کرمان (محمد امین ایرانمنش، امین جلال الدینی، مهسا ترابی نژاد، زینب یوسفی پور کرمانی)حضور داشتند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید……
اسراء مفاخری جوانترین غارنورد استان کردستان در دهانه غار

گزارش برنامه ……..
روز چهارشنبه ۹۲.۵.۱۶ طبق هماهنگی قبلی به همراه اسرا مفاخری داود مفاخری رحمان مرادیانی ازگروه قاجر و هیوا احمدی از کانون کوهنوردان سنندج ساعت ۱۸ از سنندج به سمت سقز حرکت کردیم .
تیمی از گروه اماوند از کرمان(محمد امین ایرانمنش، امین جلال الدینی، مهسا ترابی نژاد، زینب یوسفی پور کرمانی(سرپرست)) و کاوان محمدزاده  از سقز که با هماهنگی های قبلی ساعت۲۰:۴۵ در سقز به ما ملحق  شدند.
شب را در سقزسپری کرده و روزپنجشنبه ساعت ۶:۴۵ به سمت غار که در ۱۲ کیلومتری بوکان قرار دارد، حرکت کردیم.
 ساعت ۷:۲۰ به نزدیکی های غار رسیده،پس از پوشیدن لباس و آماده سازی ابزار و خوردن صبحانه به طرف دهانه غار حرکت کردیم.
 ساعت ۸:۴۰ فرود خود را به داخل غار آغاز کردیم پس ازفرود ازچاه دوم به محل کمپ و پس از آن بادنبال کردن نخ ردزنی که از گروه های قبلی جهت مشخص کردن مسیر به جامانده بود، ادامه مسیر داده و در طول مسیر با گرفتن عکس و مشاهده آن همه زیبایی، پیمایش غار را تا دریاچه ی خزر ادامه داده و ساعت ۱۵ بعداز کمی استراحت وخوردن تنقلات به دلیل نداشتن زمان کافی تصمیم گرفتیم با صرف نظر از رفتن به آخرین تالار به سمت بالا برگردیم .
ساعت ۱۹:۵۰ اخرین نفر از دهانه غار خارج شد بعد از جمع کردن کارگاه و وسایل به طرف ماشین حرکت کردیم.
گزارش از سامان مفاخری
معرفی کامل غار قلایچی در همین سایت به تاریخ ۹۰/۷/۷ موجود می باشد

تاریخ اجرای برنامه: ۱۸ الی ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
شرکت کنندگان آقا: داوود مفاخری، رحمان مرادیانی، سامان مفاخری(سرپرست)