سنگنوردی در زرده سنگر و پاکسازی آبشار سنگین آباد
۸ نقر از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول بر روی دیواره زرده سنگر تمرین سنگنردی نمودند سپس مسیر آبشار سنگین آباد را از زباله پاکسازی کردند.
زرده سنگر
آبشار سنگین آباد

گزارش برنامه سنگنوردی
عصر روز پنج شنبه ۲۳ خرداد به سمت روستای سنگین اباد حرکت کردیم و کنار آبشار شب را چادر زده و صبح همان روز دو مسیر که رحمان مرایانی و داود مفاخری انرا میانی گزاری نموده بودند، را صعود کردیم.
هدف برنامه آشنایی با سنگنوردی طبیعت وکارگاه زدن-حمایت کردن-نکات ایمنی-استفاده از اصطلاحات میان صعود کننده، حمایت چی-کارگاه زدن-حمایت کردن-نحوه جمع کردن میانی ها و نحوه جمع کردن طناب روی دیواره و جلوگیری از لاخ شدنش و استفاده مجدد از آن وبخصوص نحوه کارگذاری ابزار ها در مسیر مانند فرند-کیل-ترای کم و…بود.
هر مسیر را یک طول صعود کرده وبا نحوه فرودی استاندار و با استفاده از ابزار امروزی انجام دادیم
.عصر روز جمعه به پاکسازی اشغال ها منطقه پرداخته و مسیر آبشار را به طور کامل پاکسازی نمودیم که حاصلش حدود بیست کیلو زباله بود.
روز جمعه ۲۴ خرداد ساعت ۱۷ همگی با سپری نمودن یک برنامه خوب به قروه برگشتیم.
آبشار سنگین آباد
گزارشگر: کامران محمدی

تاریخ اجرای برنامه: ۲۳و۲۴ خرداد ۱۳۹۲
شرکت کنندگان آقا: عرفان آزادی-مصطفی خالدیان-مهدی عباسی-میثم ایرانپور-شاهین خادم-محمد سعید حنیفی، علی عباسی، کامران محمدی(سرپرست)