صعود به قله بدر

سه نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر روز دهم فروردین سال ۹۱ به قله بدر صعود کردند.

به نام خالق کوه ها
عصر روز چهارشنبه مورخ ۹۱/۱/۹  ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه تیم سه نفره ما(سیامک جعفری،پویا قنبری،امید نعمتی) برای اولین پیمایش خط الرأس بدر به پریشان در سال جدید، به یاد و خاطره سامان عزیز یار همیشگی نانگاپاربات( سامان نعمتی در سال ۱۳۸۷ در ارتفاعات نانگاپاربات جاودانه شد) قروه را به سمت بدر ترک کردیم.
رأس ساعت ۱۹:۵۰ در روستای خندان آباد از ماشین پیاده شده و پس از بستن گتر ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه به سمت پناهگاه حرکت کردیم.
مسیر پناهگاه بسیار پر برف و سنگین شده بود. ساعت ۲۲ به پناهگاه بدر رسیدیم.پس از صرف شام همگی خوابیدیم.
۱۰ فروردین ۹۱
ساعت ۶ صبح از پناهگاه به سمت خط الرأس بدر به پریشان حرکت کردیم. باد بسیار شدید و برف ها بسیار سفت و  یخ بسته بودند .پویا قنبری چون فاقد تجهیزات کافی بود، مجبور شد که به سمت پناهگاه برگردد.
من ( امید نعمتی) و سیامک جعفری  مسیر را ادامه داده تا اینکه  به زیر قله بدر رسیدیم،قرار بود تا قله پریشان برویم اما بخاطر وزش شدید باد، کولاک و یخی بودن برفهای مسیر قله، از رفتن به قله منصرف شده و تصمیم گرفتیم که به  پناهگاه بازگردیم.
ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه از پناهگاه به سمت روستای خندان آباد حرکت کردیم. رأس ساعت ۱۹ به روستا رسیده و منتظر آژانس شدیم.ساعت ۱۹:۳۰ به قروه رسیدیم.

گزارشگر: امید نعمتی

تاریخ اجرای برنامه: ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
شرکت کنندگان آقا: سیامک جعفری ، پوبا قنبری ، امید نعمتی (سرپرست)