سنگنوردی در دیواره زرده سنگر

روز جمعه ۴ شهریور ۱۵ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر قروه بر روی دیواره زرده سنگر سنگنوردی نمودند و گشایش یک مسیر جدید را تکمیل نمودند.
گزارش برنامه را در ادامه مطلب بخوانید…..

زرده سنگر

گزارش برنامه سنگنوردی
۱۵ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر امروز جمعه ۴ شهریور ساعت ۵:۴۵  با ماشین تا روستای سنگین آباد رفتیم. سپس از آنجا ساعت ۶:۱۰ راهی زرده سنگر شدیم.
 این دیواره  در جنوب شرقی این روستا قرار دارد و صخره ای به ارتفاع ۶۰ متر می باشد که مشرف به روستای سرقل و همچنین روبروی آبشار دوگانه سنگین آباد است. سنگنوردان گروه قاجر مسیرهای متعددی را بر روی این دیواره گشایش نموده اند.

زرده در زبان کردی به معنی سنگ وصخره می باشد.

پس از یک ساعت راهپیمایی به پای دیواره زرده سنگر رسیدیم . ابتدا تمرینات کشش را انجام دادیم سپس بانوانی که سنگنوردی را به تازگی شروع کرده اند بر روی مسیرهای گشایش شده، شروع به تمرین کردند. تعدادی از آقایان هم  ابزار گزاری، صعود با پله رکاب، حمایت کردن و بستن کارگاه  را تمرین نمودند.

سال گذشته داوود مفاخری و پسرش( سامان مفاخری) مسیری را به نام مسیر «پدر و پسر» گشایش نموده بودند که کامل نشده بود و امروز  آن مسیر را تکمل نمودیم. تعدادی هم بر روی مسیر تازه گشایش شده صعود هایی را انجام دادند.
ساعت ۱۹ پس از جمع نمودن کارگاهها و وسایل به سمت روستای سنگین آباد حرکت کردیم. آنجا ماشین منتظرمان بود و همگی در نهایت سلامت و سپری نمودن یک برنامه بسیار متنوع، به قروه رسیدیم.

گزارش از: رحمان مرادیانی

تاریخ اجرای برنامه: ۴ شهریور ماه ۱۳۹۰
شرکت کنندگان آقا: پدرام نعمتی، مهدی عباسی، محمد ظاهری، کورش دره وزمی، بهنام اقدامیان، نبی شفیع زاده، محمد سعید حنیفی، عباس مصلحی، محمد نعمتی، رحمان مرادیانی(سرپرست)
شرکت کنندگان خانم: پرستو فعله گری، لیلا خالدیان، سارا کرمی، سوره فعله گری، لیلا صالحی