کوهنوردی و سنگنوردی در پریشان

مورخه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۰ طی برنامه ای یک و نیم روزه ۲۱ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر در قالب دو تیم کوهنوردی و سنگنوردی، قله ۳۱۰۰ متری پریشان و ۵ طول از قله فرعی پریشان را که در جنوب قروه واقع شده است، صعود کردند……

گزارش برنامه
۱۶ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۱۸:۳۰ با یک دستگاه وانت به سمت پریشان حرکت کردیم. پس از عبور از روستاهای میهم سفلی، میهم علیا و ولی آباد به  نعمت آباد رسیده کمی بالاتر از روستا ماشین را پارک کردیم. کوله ها را برداشته و راهی پناهگاه شدیم. ساعت ۲۰ به پناهگاه رسیدیم.

تیم سنگنوردی( پدرام نعمتی، سپهر نوری، محمدرضا ابراهیمی، کورش دره وزمی، علی حسن بیگی، جلیل حسنی، رحمان مرادیانی) مشغول آماده کردن وسایل برای صعود فردا شدند و تیم کوهنوردی هم در بیرون پناهگاه در هوایی کاملا مطبوع نشستند. شام را در زیر نور ماه صرف نمودیم. یکی از کوهنوردان کرمانشاهی ساکن سنندج (آقای امیر رضایی) نیز آنجا آمد سپس ۵ نفر دیگر از اعضای هیئت و گروه قاجر به ما ملحق شدند.
۲۱مرداد
سرپرست برنامه ساعت ۵:۳۰ برپا داد پس از آماده شدن ساعت۶:۱۰ دو تیم با هم حرکت نموده سپس در نیمه راه از هم جدا شدیم. ما تیم ( کوهنوردی)  راهی قله شده و تیم سنگنوردی به پایین دیواره پریشان کوچک حرکت کردند.

ساعت ۸:۳۰ به قله پریشان بزرگ رسیدیم و آقای رضایی دقایقی قبل از ما به قله رسیده بود. پس از گرفتن چند عکس به سمت پناهگاه حرکت کردیم. آقای رضایی قصد صعود به قله بدر را داشتند در نتیجه تا گردنه پریشان -بدر با ما بودند سپس ایشان از طریق خط الراس به سمت بدر حرکت کردند. ما هم راهی پناهگاه شدیم و ساعت ۱۱ به آنجا رسیدیم.

تیم سنگنوردی نیز در دیواره قله فرعی پریشان ۵ طول را صعود نموده و ساعت ۱۰:۳۰ به سمت پناهگاه آمده و پس از یک ساعت به آنجا رسیدند.

دو گروه پس از جمع نمودن وسایل، ساعت ۱۳:۳۰ به سمت پایین حرکت کرده و همگی درنهایت سلامت ساعت ۱۵ به قروه رسیدیم.

گزارش از : لیلا صالحی

قله پریشان

تیم سنگنوردی

تاریخ اجرای برنامه: ۲۰ و ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۰
شرکت کنندگان آقا: پدرام نعمتی- آرش علیزاده- حمید یارویسی- کامبیز اقدامیان- مهدی لقایی- پیمان فعله گری- سعید احمدی- مازیار نعمتی- مشتاق لقایی -مجید یارعلی- کورش دره وزمی- سپهر نوری- محمدرضا ابراهیمی- جلیل حسنی- علی حسن بیگی – رحمان مرادیانی(سرپرست)
شرکت کنندگان خانم: پرستو فعله گری- الهه زارعی -سوره فعله گری – زهرا یارعلی- لیلا صالحی