گزارش صعود گروه قاجر و مخابرات به قله ۴۸۵۰متر

گزارش صعود گروه قاجر و گروه مخابرات قروه به قله ۴۸۵۰متری علم کوه

دوشنبه ۱۹/۵/۸۸
گروه پنج نفره ما ساعت ۱۴:۳۰ قروه را به سمت رودبارک ترک کرد.علی رغم اینکه وسط هفته بود، جاده چالوس شلوغی خاص خود را داشت. در تاریکی هوا همراه با بارش باران ومه غلیظی که فضا را پوشانده بود، حرکت کردن در جاده های پرپیچ وخم مرزن آباد بسیار طاقت فرسا بود. بالاخره ساعت ۱بامداد به قرارگاه رودبارک رسیدیم وچون اتاقها همگی گرفته شده بود، ما هم پس از صرف شام، کنار گروهی دیگر از کوهنوردان در داخل سالن قرارگاه خوابیدیم.
سه شنبه ۲۰/۵/۸۸
ساعت ۷با صدای مسئول قرارگاه از خواب بیدار شدیم.ازآنجایی که شب دیروقت خوابیده بودیم ،حرکت به سمت بالا راکمی به تاخیر انداختیم. بعد از صرف صبحانه، ساعت ۹:۵۰با ماشین لندروور به سمت «بریر» حرکت کردیم .
از اوایل صبح باران همچنان در حال باریدن بود. و بعضی ها می گفتند که بالا هوا آفتابی است. پس از نیم ساعت ماشین سواری در هوای بارانی به «بریر» رسیدیم.ازاینجا به بعد کوهنوردی شروع می شد.
. قسمتی از مسیرصعود (تا بالای کشتی سنگ) نسبت به چند سال پیش تغییر کرده بود و این مطلب راما نمی دانستیم اما با توجه به پاکوب بودن مسیر، به راهمان ادامه دادیم تا اینکه ساعت ۱۱:۴۵ به کشتی سنگ رسیدیم.
ساعت ۱۳:۱۵به کنگلک پایین،ساعت ۱۳:۴۵ به آبشخور جدید و بالاخره ساعت ۱۴:۴۵ به پناهگاه بزرگ سرچال رسیدیم. علی رغم برنامه ریزی قبلی، به خاطر بارانی ومه آلود بودن منطقه، تصمیم گرفتیم  شب را در این پناهگاه بمانیم.
گروهی از باشگاه آرش با سرپرستی حسین عظیمی نیز در پناهگاه بودند که بعد ۱۰ از دقیقه عازم پایین شدند.

چهارشنبه ۲۱/۵/۸۸
ساعت ۵:۱۰ از خواب بیدار شدیم،صبحانه مختصری خورده وساعت ۶:۱۰ به سمت علم چال واز آنجا به طرف گرده به راه افتادیم. حال عمومی بچه ها خوب نبود وهمین نگران کننده بود.ساعت ۸ به محل پناهگاه خرابه وساعت ۹:۳۵به اول مسیر گرده رسیدیم. ساعت ۱۰شروع به صعود نمودیم.صعود خیلی کندانجام می گرفت و این مسئله احتمالا به خاطر عدم آمادگی جسمانی وهمچنین تاثیر ارتفاع بود . ساعت ۱۴:۱۵ گرده را صعود کردیم  بالای گرده باد سرد وشدیدی می وزید وهمین عامل سردرد تعدادی از افراد گروه شد.۴۵دقیقه را روی قله صرف عکس گرفتن واستراحت کردن نموده، سپس راهی پایین شدیم. ساعت ۱۸:۲۰به پایین شن اسکی سیاه سنگ ها رسیدیم و ساعت ۲۰:۳۰وارد  پناهگاه سرچال شدیم. پناهگاه خیلی شلوغ و همه تخت ها گرفته شده بود .
 شام خوراک مائده داشتیم .ساعت ۲۳:۳۰یک گروه پرجمعیت و بدون راهنما که مسیر را گم کرده بودند، با خستگی فراوان و سروصدای زیاد، به پناهگاه وارد شدند.
پنج شنبه۲۲/۵/۸۸
ساعت ۹پناهگاه را به سمت «بریر» ترک نمودیم.ساعت ۱۱:۵۵به «بریر» رسیده و۱۰دقیقه منتظر ماندیم تا ماشین دنبالمان بیاید. به قرارگاه رفته ووسایل را جمع وجور کرده ناهار خوردیم سپس تنی نیز به آب زدیم. شام را در داخل پارک لاهیجان خورده وهمانجا خوابیدیم.
جمعه ۲۳/۵/۸۸
صبح ساعت حرکت کردیم و ساعت ۲۰:۲۰همگی در نهایت سلامت به قروه بربازگشتیم.

اعضاء شرکت کننده در برنامه:
 داوود وسامان مفاخری،سامان ابراهیمی،محمد ظاهری ورحمان مرادیانی(سرپرست )